تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776785
شناسه : 3776785
تاریخ :
صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه رشدی ۱۳۰ درصدی داشت اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه رشدی ۱۳۰ درصدی داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پنج ماهه سپری شده از سال جاری ۲ میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۹۹ هزار دلار کالای صادراتی به وزن سه میلیون و ۷۵ هزار تن از گمرکات مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشدی ۱۳۰ درصدی و از حیث وزن افزایش چهار درصدی را داشته است.

مدیرکل گمرکات استان تصریح کرد: از مجموع کالاهای صادراتی کالای صادراتی خروجی از گمرک پرویزخان با یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون و ۷۴۴ هزار دلار کالا به وزن یک میلیون ۳۰۱ هزار و ۳۸۲ تن بیشترین حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

عباس زاده خاطر نشان کرد: هم‌چنین سهم گمرک خسروی از خروج کالای صادراتی طی چهار ماه گذشته ۴۳۴ میلیون و ۶۹۷ هزار دلار کالا به وزن ۶۷۰ هزار و ۶۱۵ تن عنوان کرد.

وی با اشاره به حجم کالای صادراتی از گمرک سومار در پنج ماهه نخست سال‌جاری، گفت: ۴۴۷ میلیون و ۱۴۱ هزار دلار کالا به وزن ۷۴۰ هزار و ۸۵ تن و سهم گمرک شیخ صله در این مدت ۱۷۰ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار به وزن ۲۳۸ هزار و ۱۱۲ تن و ۲۰ میلیون و ۸۵ هزار دلار به وزن ۱۲۵ هزار تن را سهم گمرک شوشمی برآورد شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه نیز تاکید و عنوان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادراتی است.