تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3776779
شناسه : 3776779
تاریخ :
چند بازیکن باید از تیم ملی خداحافظی کنند/انتقاد از عملکرد مهاجمان اقتصاد ایران: بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که برخی بازیکنان در حد و اندازه خودشان برای این تیم بازی نمی کنند گفت: زمان آن رسیده که چند بازیکن برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ دو دیدار خود برابر قزقیزستان و امارات را با پیروزی یک بر صفر به پایان برد و با وجود این که ۶ امتیازی شد اما نحوه بازی شاگردان امیر قلعه نویی انتقاداتی را متوجه این تیم کرد.

در این بین برخی کارشناسان و صاحب نظران اعتقاد دارند تیم ملی با وجود پیروزی در دو بازی اخیر نتوانسته است فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد و بدون برنامه و آشفته به مصاف حریفانش رفته است.

گل ایران روی خلاقیت فردی بود

منصور رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد دیدار ایران برابر امارات گفت: در این دیدار نسبت به بازی برابر قرقیزستان عملکرد بهتری داشتیم و توانستیم بازی رو به جلو و خوبی را انجام دهیم تا از خلاقیت فردی قایدی استفاده کرده و به گل دست پیدا کنیم. قایدی یک مهره کاملا تاثیرگذار است و در دقایقی که بازی گره خورده بود او توانست با یک حرکت انفرادی دروازه امارات را باز کرد تا تیم ملی به سه امتیاز برسد.

انتقاد از مهاجمان تیم ملی

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از عملکرد خط حمله تیم ملی گفت: مگر در ۹۰ دقیقه چند موقعیت گل برای مهاجمان به دست می آید که به راحتی آن را از دست بدهد. مهاجمان ما مقابل امارات و خصوصا دروازه بان این تیم عملکرد ضعیفی داشتند و نتوانستند از هوش و تجربه خود استفاده کرده و به گل برسند .این دیدار را با برد به پایان بردیم اما اگر قرار باشد که در بازی های بعد این چنین موقعیت از دست دهیم کاربرای ما سخت خواهد شد. از طارمی که در سطح اول فوتبال دنیا بازی می کند انتظار بیشتری داریم همچنین از سردار آزمون که تجربه زیادی در زدن گل دارد. امیدواریم که در بازی های آینده فرصت سوزی نکنیم تا کار به اما و اگر کشیده نشود.

چند بازیکن باید از تیم ملی خداحافظی کنند/انتقاد از عملکرد مهاجمان

بعضی بازیکنان باید خداحافظی کنند

کارشناس فوتبال با انتقاد از حضور بازیکنان نا آماده در تیم ملی گفت: امیر قلعه نویی یک مربی با تجربه است که علاقه زیادی به جوان‌گرایی دارد اما نمی دانم چرا از بازیکنانی در زمین استفاده می کند که اصلا آماده نیستند. بطور حتم وقتی بازیکنی در تیمی بازی نمی‌کند از لحاظ آمادگی جسمانی و ذهنی شرایط خوبی ندارد و نمی‌تواند با ۱۰ یا ۱۵ جلسه تمرین به شرایط ایده آل برسد. سرمربی تیم ملی باید در انتخاب آنها تجدید نظر کند و بهتر است این عزیزان که سالها برای تیم ملی زحمت کشیده و افتخار آفرینی کرده اند کم کم جای خود را به بازیکنان جوان و با انگیزه بدهند.

چمن باکیفیت به برد ایران کمک کرد

رشیدی در خصوص چمن ورزشگاه بن زاید گفت: واقعا وقتی این چمن را دیدیم شرمنده شدیم که یک کشور کوچک چه ورزشگاه با کیفیتی دارد و با این همه سرمایه ملی هنوز اندر خم یک کوچه هستیم. اعتقاد دارم یکی از دلایل پیروزی تیم ملی کشورمان کیفیت بالای زمین چمن بود که برعکس زمین فولاد شهر بازیکنان ما عملکرد بهتری از خود نشان دادند. مهدی قایدی در این چمن خوب بارها مدافعان امارات را جا گذاشت و خطر آفرین شد و در مجموع زمین با کیفیت باعث شد تا نوع بازی ایران تغییر کند و آنها در ارسال پاس به یکدیگر کمتر دچار اشتباه شوند و باید امیدوار بود که روزی شاهد چنین زمین چمن های با کیفیتی در کشورمان باشیم .


تیم ملی امارات رشد چشمگیری داشته

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم ملی امارات با حضور بنتو رشد خوبی پیدا کرده و بازی قابل قبولی از خود ارائه می کند. تیم ملی امارات در دقایقی فشار زیادی بر تیم ملی ما وارد کرد و به نوعی ما را اذیت کرد. سبک و مدل فوتبال آنها نسبت به گذشته تغییر کرده و اعتقاد دارم اگر کادر فنی خود را حفظ کنند بهتر از این هم خواهند شد و در آینده خیلی نزدیک حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت.