تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776774
شناسه : 3776774
تاریخ :
وضعیت بد زندان‌ها خطری سیاسی برای دولت جدید انگلیس اقتصاد ایران: یک رسانه انگلیسی در مطلبی به این مسئله اشاره کرد که چطور وضعیت بد زندان‌ها به خطری سیاسی برای دولت جدید انگلیس به رهبری حزب کارگر تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زندان های بریتانیا بیش از حد شلوغ و اغلب در وضعیت بدی هستند و آزادی زندانیان از زندان اغلب به منظور کاهش فشار بر سیستم زندان است.

انگلیس اقدامات شدیدی را برای کاهش فشار بر سیستم زندان‌های این کشور در دستور کار قرار داده است.

چارلی تیلور، بازرس زندان بریتانیا، در این باره این گونه توضیح می دهد که وضعیت بسیاری از زندان ها در انگلیس "بد" است.

وی از شرایط غیرقابل تحمل گزارش داده و می گوید: زندانیانی هستند که 22 ساعت را در سلول های اغلب پر ازدحام و در شرایط بهداشتی نامطمئن سپری می کنند و از طرفی برنامه های ادغام مجدد کارکنان کم است. به گفته وی به این موارد ازدحام بیش از حد مزمن در زندان ها هم اضافه شده است. بنابراین دولت مجبور است هزاران جنایتکار را زودتر آزاد کند.

پاتریک وولسر، خبرنگار بریتانیایی در این باره گفته است که قوانین روشنی درباره اینکه چه کسی قبل از اجرای حکم آزاد می‌شود، وجود دارد. بر اساس قواعد جدید به منظور مقابله با بحران زندان ها زندانیانی که 40 درصد از دوران محکومیت خود را سپری کرده اند باید آزاد شوند. خشنونت و مجرمان جنسی و همچنین افرادی که به دلیل خشونت خانگی محکوم شده اند از این موارد مستثنی هستند.

اما این دقیقاً همان جایی است که اختلافاتی در این باره وجود دارد. خبرنگار انگلیسی در این باره می گوید: برخی رسانه‌های بریتانیایی برای روزها گزارش می‌دهند که عاملان خشونت خانگی نیز در این شرایط آزاد می‌شوند. از طرفی سازمان هایی که از قربانیان خشونت خانگی حمایت می کنند نیز از این روند و عواقب آن بیم دارند. به گفته ولسر، ترس در میان افراد آسیب دیده به همان نسبت زیاد است.

به این ترتیب برای ایجاد فضا در زندان‌های شلوغ بریتانیا، هزاران زندانی زودتر از موعد آزاد می‌شوند. این اقدام به منظور جلوگیری از عدم توانایی پلیس و دادگاه در بازداشت مجرمان به دلیل کمبود ظرفیت است.

سیستم قضایی بریتانیا در حال حاضر اقدامات سختی را علیه اغتشاشگرانی انجام می دهد که در جریان ناآرامی های افراط گرایان راست در تابستان ویرانی هایی را ایجاد کردند. بیش از 200 نفر در حال حاضر محکوم شده اند و اتهامات بیشتر در انتظار مجرمان است.

از طرفی هجوم موش ها، کمبود کارکنان و ساختمان های قدیمی مشخصه بسیاری از زندان ها در انگلستان و ولز است. در این میان فعالان نسبت به نرخ بالای تکرار جرم، به ویژه برای مردان جوان بدون چشم انداز حرفه ای هشدار می دهند.

به این ترتیب مدت هاست که زندان های بریتانیا از ظرفیت خود فراتر رفته اند. در ابتدای سال به طور موقت به پلیس دستور داده شد که در مورد دستگیری مجرمان احتیاط کند. ولسر توضیح می‌دهد که از آنجایی که هیچ پاداش و عایدی سیاسی از ساخت زندان‌های جدید به دست نمی‌آید، دولت تلاش می‌کند از این طریق فشار را از سیستم زندان‌ها دور کند.

وضعیت زندان ها در واقع نگران کننده است. بسیاری از زندان ها به شدت قدیمی شده اند و اغلب به طور کامل مورد غفلت و بی توجی قرار گرفته اند. برخی از ساختمان های زندان ها مربوط به دوره ویکتوریا هستند. اما کمبود نیرو نیز وجود دارد. در حال حاضر حدود 90000 نفر در انگلیس در زندان هستند. به گفته ولسر این نسبت عظیمی از جمعیت و رکورد جدیدی است.

به گفته ولسر، این فقط زندان ها در انگلیس نیستند که در وضعیتی متروک قرار دارند بلکه ماهیت نظام کیفری در این کشور نیز نیازمند اصلاح است. وولسر که با بسیاری از کارشناسان و افراد آسیب دیده در انگلیس صحبت کرده است، می‌گوید: زندانیان برای روزها در سلول‌های خود محبوس هستند.

به گفته وی به این ترتیب آنها برای آزادی خود آماده نخواهند شد و هیچ حمایت روانی نخواهند داشت. وولسر گفت: زندانی‌ها به من درباره آمار بالای خودکشی‌ها گفته‌اند که امری عادی است.

وولسر بر این عقیده است که خطر بزرگی وجود دارد که کشتی حزب حاکم کارگر در انگلیس با این رویکرد در معرضخطر غرق شدن قرار گیرد. اگر مدعی العموم اکنون چندین هزار محکوم را زودتر از موعد آزاد کند، احتمالاً تاکید بر این که دولت این بدبختی را از دولت قبلی، یعنی محافظه‌کاران، به ارث برده است، کافی نخواهد بود.

وولسر می‌گوید: در واقع درست است که محافظه‌کاران به مدت 15 سال از سیستم کیفری غفلت کرده‌اند. اما اکنون کایراستارمر به عنوان نخست وزیر انگلیس در راس کار است. او مسئول است. این کافی نیست که همیشه انگشت خود را به گذشته نشان دهد. وولسر گفت: اگر مجرمان محکوم به آزادی بدون مراقبت مناسب آزاد شوند، آنگاه این یک خطر سیاسی برای این دولت است.

اندیشکده موسسه دولتی اخیراً در گزارشی نوشت: در سال 2024 زندان ها در "وضعیت اضطراری" خواهند بود. آنها به طرز ناامیدکننده ای شلوغ هستند، نگهبانان بسیار کم هستند و خشونت در میان زندانیان از جمله موارد آسیب های بدنی جدی به شدت افزایش یافته است. خودآزاری و خودکشی نیز در سالهای اخیر در زندانها رایج شده است.

در این شرایط ناآرامی های افراطی راست در بریتانیا بعد از حمله با سلاح سرد در این کشور که منجر به کشته شدن سه کودک شد نیز به مشکلی برای زندان ها تبدیل شده است: فضای کافی برای همه آشوبگران دستگیر شده وجود ندارد و یک طرح اضطراری باید به این وضعیت کمک کند.

رسانه های انگلیسی گزارش دادند که زندان‌های بریتانیا به مرزهای ظرفیت خود می‌رسند: به دلیل شورش‌های اخیر دست راستی‌های افراطی بازداشت‌های زیادی در این کشور صورت گرفته است. بنابراین دولت بریتانیا یک طرح اضطراری را آغاز کرد. هدف از طرح موسوم به "عملیات سپیده دم" برای تسکین زندان های پر ازدحام است.

انتهای پیام/