تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776748
شناسه : 3776748
تاریخ :
نخست‌وزیر استرالیا می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان ممنوع کند اقتصاد ایران: ظاهراً استرالیا قصد دارد با وضع قوانین جدید، برای استفاده‌ی کودکان از شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌هایی را در نظر بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، قصد دارد لایحه‌ای ارائه دهد که استفاده‌ی کودکان زیر سن مشخص از شبکه‌های اجتماعی را ممنوع کند. طبق گزارش رویترز، آلبانیزی این اعلامیه را در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه‌ی استرالیایی ABC بیان کرد.

طبق اعلام آلبانیزی، دولت استرالیا قصد دارد امسال آزمایش‌هایی را برای بررسی فناوری تأیید سن آغاز کند. اگرچه او سن دقیقی را اعلام نکرد، به‌نظر می‌رسد ممنوعیت برای کودکان زیر ۱۴ تا ۱۶ سال اعمال شود. نسخت‌وزیر استرالیا می‌گوید: «می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی به سلامت اجتماعی آسیب می‌زنند.»

شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام در پاسخ به پیشنهاد آلبانیزی اعلام کرد که این پلتفرم‌ها درحال‌حاضر حداقل سن استفاده ۱۳ سال را برای کاربران در نظر گرفته‌اند. متا همچنین تأکید کرد به‌جای قطع کامل دسترسی کودکان و نوجوانان، قصد دارد با ارائه‌ی ابزارهای کنترل والدین و نظارت، امکان بهره‌مندی امن از شبکه‌های اجتماعی مذکور را به آن‌ها بدهد.

مقالات مرتبط:
  • گل‌به‌خودی اجباری ایلان ماسک؛ استارلینک شبکه اجتماعی ایکس را فیلتر می‌کند
  • بلواسکای برنده بزرگ جدال ایلان ماسک و دولت برزیل شد؛ افزایش چشمگیر کاربران در یک هفته

قانون‌گذاران در ایالات‌متحده و سایر کشورها پیشنهادهایی برای اعمال محدودیت سنی فدرال برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند. سال گذشته، سناتور جاش هاولی دو لایحه به کنگره ارائه داد که استفاده‌ی نوجوانان زیر ۱۶ سال از شبکه‌های اجتماعی را ممنوع می‌کرد. ایالت یوتا نیز در سال ۲۰۲۳ قوانینی را تصویب کرد که براساس آن، نوجوانان برای دسترسی به حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی باید رضایت والدین را داشته باشند و تاریخ تولد و کپی مدرک شناسایی خود را ارائه دهند. البته یوتا سال بعد، الزام ارائه‌ی مدرک شناسایی را لغو کرد.