تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776737
شناسه : 3776737
تاریخ :
ترامپ: توافقنامه دوحه با طالبان را لغو کرده بودم اقتصاد ایران: رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به انتقادات «کامالا هریس» از امضای توافقنامه دوحه با طالبان، مدعی شد مدتی پس از امضای توافقنامه آن را لغو کرده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره با «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها گفت توافقنامه دوحه در زمان او فسخ شده بود، چون طالبان به مفاد آن عمل نکرده بودند.

وی با اشاره به خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان و انتقاد از دولت بایدن نیز اظهار داشت: این افراد بدترین عقب‌نشینی و به نظر من شرم‌آورترین لحظه در تاریخ کشور ما را انجام دادند.

ترامپ در دفاع از توافقنامه دوحه گفت: ما توافقی داشتیم، اما سربازان را از دست نمی‌دادیم، بسیاری از آمریکایی‌ها را پشت سر نمی‌گذاشتیم و نمی‌رفتیم و تسلیحاتی به ارزش 85 میلیارد دلار را جا نمی‌گذاشتیم.

در مناظره کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزدان اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاوه بر مسائل داخلی آمریکا، درباره جنگ اوکراین و روسیه، رژیم صهیونیستی، فلسطین و افغانستان صحبت شد.

دونالد ترامپ گفت پس از توافق با طالبان، در مدت 18 ماه هیچ سرباز آمریکایی کشته نشد.

توافقنامه دوحه در سال 2020 که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بود، امضا شد.

ترامپ با بیان اینکه دولت بایدن اجازه نداد مفاد توافقنامه دوحه پیاده شود، افزود: توافق مشروط و مرحله به مرحله بود که رعایت نشد.

کامالا هریس اما از دونالد ترامپ در مسئله افغانستان به شدت انتقاد کرد و گفت ترامپ دولت افغانستان را دور زد و به طور مستقیم با طالبان مذاکره کرد.

هریس از پاسخ به این سوال که آیا او مسئول خروج آشفته از افغانستان است، طفره رفت و گفت: «من با تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان موافق بودم.»

وی همچنین اظهار داشت ترامپ خود را معامله‌گر می‌نامد، اما حتی مشاوران او گفتند که این یک توافق ضعیف و وحشتناک بود و حتی طالبان را به کمپ دیوید جایی که نماد ارزش‌های دموکراسی آمریکا است، دعوت کرد.

انتهای پیام/.