تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776731
شناسه : 3776731
تاریخ :
فیدیبو با هدف افزایش کاربر از سرویس InTrack اسمارتک استفاده می‌کند اقتصاد ایران: مدیرعامل فیدیبو می‌گوید برای مدیریت یکپارچه فرایندهای بازاریابی خود از اینترک استفاده می‌کنیم تا بتوانیم سطح تعامل با کاربران را ارتقا بدهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فیدیبو با هدف یکپارچه کردن فرایندهای بازاریابی و اتوماسیون داده خود برای این که بتواند به بازار گسترده‌تری از کاربران دسترسی پیدا کند، همکاری مشترکی را با اسمارتک، به‌عنوان یک اکوسیستم یکپارچه فناوری‌های بازاریابی و تبلیغاتی، آغاز کرده است.

امیر بهدانی، مدیرعامل فیدیبو، در گفت‌وگو با زومیت به این همکاری و استفاده از سرویس اینترک (InTrack) اشاره کرد و دلیل اصلی روی آوردن به این بستر را این طور توضیح داد:

ما به دنبال یک اکوسیستم جامع تبلیغات دیجیتال بودیم که فرایندهای بازاریابی، performance marketing و اتوماسیون داده فیدیبو را بتوانیم به‌صورت یکپارچه مدیریت و کنترل کنیم. علاوه بر این، می‌خواستیم این فرایندها فقط هم محدود به کانال خودمان نباشد تا بتوانیم در تمام سطح وب با کاربرمان تعامل داشته باشیم و بتوانیم این در ارتباط بودن با کاربر را ارتقا بدهیم. با توجه به همه این نیازها به نظر رسید که سرویس Intrack اسمارتک می‌تواند بستر برطرف شدن همه این خواسته‌ها را فراهم کند.
- امیر بهدانی، مدیرعامل فیدیبو

بیش از دو ماه است که فیدیبو به سرویس اینترک شرکت اسمارتک مهاجرت کرده تا به جامعه آماری و دیتای گسترده‌تری از کاربران دسترسی پیدا کند که فراتر از خود پلتفرم فیدیبو باشد و مخاطبان جدیدی را پیدا و جذب کند.

در ایران شرکت‌های مختلفی هستند که در حوزه تبلیغات دیجیتال فعالیت می‌کنند اما مدیرعامل فیدیبو معتقد است «سطح پرفورمنسی که اینترک دارد و همچنین با توجه به این که به داده‌های دیجی‌کالا دسترسی دارد به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای ما و اهدافی است که در نظر داریم.»

مدیرعامل فیدیبو: اینترک با حجم داده بسیار زیادش می‌تواند مسیرهای مارکتینگی ما را به‌خوبی ترسیم کند

به گفته بهدانی، فیدیبو یک سری هدف داخلی در مجموعه فعالیت‌های پرفورمنس مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ تعریف کرده و اینترک را ابزار رسیدن خود به این اهداف می‌‌داند.

مدیرعامل فیدیبو همچنین می‌گوید مشاوره افراد تیم اینترک نیز در این مسیر به فیدیبو بسیار کمک کرده چراکه «آن‌ها در کسب‌وکارهای مختلف با حجم داده بسیار زیادی سروکار دارند و می‌توانند مسیرهای مارکتینگی را به‌خوبی برای ما ترسیم کنند.»

او در ادامه نیز توضیح می‌دهد که در همکاری فیدیبو با اینترک فرایند یکپارچه‌سازی بازاریابی، اتوماسیون داده و... آسان شده است و اضافه می‌کند:

اینترک تیم‌های متخصص فنی و کسب‌وکاری را به فیدیبو اضافه کرد. این تیم‌ها گام‌به‌گام همراه ما بودند، به ما کمک کردند و حتی در فرایند توسعه و ارتقا در کنار ما بودند. در واقع، مثل بسیاری از سرویس‌دهنده‌ها نیستند که در پروژه همکاری فقط سالانه یک گزارش به ما بدهند، بلکه به تیم ما اضافه شدند و در فرایندها همراه‌مان بودند. نقطه قوت دیگر این بود که به همه خدماتی که قرار بود ارائه ‌دهند پایبند بودند و همه سرویس‌ها را ارائه کردند.
- امیر بهدانی، مدیرعامل فیدیبو

اصولا تبلیغات دیجیتال با اهدافی مثل بیشتر کلیک خوردن، بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن، جذب کاربران بیشتر و افزایش فروش انجام می‌شود. فیدیبو هم از استفاده از اینترک، به‌عنوان یکی از سرویس‌های تبلیغات دیجیتال، یکی از همین اهداف را دنبال می‌کند: «مهم‌ترین شاخص ما نرخ کلیک (CTR) است و به نظر من چون با این سرویس هدفمندتر با کاربران تعامل پیدا می‌کنیم نرخ کلیک رشد می‌کند و رفته‌رفته این رشد بیشتر هم خواهد شد.»

مدیرعامل فیدیبو اعتقاد دارد نتیجه مهاجرت به سرویس اینترک بعد از یک سال رضایت‌بخش خواهد بود و در این خصوص می‌گوید: «نتیجه‌ای که تا امروز گرفته‌ایم حاصل یک کار دو ماهه است و احساس می‌کنم در یک بازه یک ساله نرخ تبدیل (conversion) زمانی که کاربر در پلتفرم ما می‌گذراند بهتر خواهد شد. تاثیر و نتیجه کار کردن با کسب‌وکاری مثل اینترک با گذشت زمان به‌صورت نمایی بیشتر می‌شود چون شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا می‌کنیم و قطعا نتایج چند ماه آینده بهتر از امروز خواهد شد.»