تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776712
شناسه : 3776712
تاریخ :
۱۳ زندانی استان سمنان آزاد شدند اقتصاد ایران: گرمسار- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در بازدید از زندان‌های گرمسار و آرادان ۱۳ زندانی با برخورداری از امکانات قانونی، از زندان آزاد شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از زندان گرمسار در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۱۳ زندانی با برخورداری از امکانات قانونی، از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع این بازدیدها با ۵۴ زندانی شهرستان‌های گرمسار و آرادان دیدار چهره به چهره برگزار و مشکلات آنها بازگو شد، افزود: ۱۴ مددجو نیز از ارفاقات قانونی بهره مند شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: زندانیانی امروز آزاد شده‌اند که رفتار مجرمانه آنان برای جامعه مضر نبوده و مشمول ارفاقات قانونی مانند مرخصی شده‌اند.

اکبری با بیان اینکه رأی باز، پذیرش دادخواست اعسار، تعلیق باقیمانده مجازات حبس و آزادی مشروط و … دیگر ارفاقات قانونی است که شامل زندانیان می‌شود، گفت: ۱۳ زندانی دیگر نیز با کسب رضایت شکات، دریافت مرخصی پایان حبس و مساعدت خیران از زندان گرمسار آزاد شدند.

وی با بیان اینکه این افراد ضمانت اجرای پایبندی به تعهدات را نیز می‌دهند و سپس آزاد می‌شوند، تاکید کرد: در صورتی که این افراد دچار خطای دیگری شوند مجازات شدید تری در انتظار شأن خواهد بود و این میزان حبس ارفاقی هم برای آنها محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: نگاه کلی نظام قضائی کشور و دستورالعمل‌های نگهداری زندانیان ناظر بر اصلاح مجرمان و جلوگیری از تباهی زندگی آینده افراد محبوس در زندان است.