تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776711
شناسه : 3776711
تاریخ :
مهاجرت زودهنگام فلامینگوها به تالاب میقان اقتصاد ایران: اراک- رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان مرکزی گفت: تالاب میقان اراک، با ورود فلامینگوها، به صورت رسمی میزبانی خود را از پرندگان مهاجر آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار شریفی اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط آب‌وهوایی گرم فلامینگوها زودتر از سال‌های پیش به تالاب میقان مهاجرت کردند که تعداد آنها به ۷۰۰ بال می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده این تعداد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به مهاجرت زودهنگام فلامینگوها به تالاب میقان، افزود: تغذیه و آب و هوای مناسب و امنیت بالای حیات وحش تالاب میقان از جمله دلایلی است که پرندگان مهاجر این مکان را برای مهاجرت و استراحت انتخاب می‌کنند.

شریفی با اشاره به اینکه تالاب میقان، در تمام فصول دارای آب است و قابلیت میزبانی پرندگان مهاجر را دارد، عنوان کرد: تالاب میقان زیستگاه ۲۰۸ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان مرکزی گفت: پرندگانی همچون چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، چوب پا، غاز خاکستری، هوبره، آن قوت، حواصیل و اردک سر سبز را از جمله مهمترین پرندگان مهمان تالاب میقان اراک هستند.