تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776699
شناسه : 3776699
تاریخ :
بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد؛ عملکرد خیره‌کننده و هم‌پای A18 Pro اقتصاد ایران: تراشه‌ی مورد انتظار کوالکام توانست امتیازهای چشم‌گیری در گیک‌بنچ به‌دست آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنچمارک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنچ ۶ منتشر شده است. امتیازهای این بنچمارک نشان می‌دهند که با رقابت تنگاتنگی بین عملکرد تراشه‌های پرچمدار کوالکام و اپل روبه‌رو خواهیم بود.

امتیاز تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در گیک بنچ ۶
Ice Universe

تراشه‌ی مورد انتظار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که به‌زودی در ماه اکتبر (مهر و آبان) وارد بهترین گوشی های اندرویدی خواهد شد، توانست در عملکرد تک‌هسته‌ای به امتیاز ۳۲۳۶ و در عملکرد چندهسته‌ای به امتیاز ۱۰٬۰۴۹ دست پیدا کند. تراشه‌ی کوالکام در گوشی وان پلاس ۱۳ قرار گرفته بود که قرار است در پاییز امسال رونمایی شود.

براساس تحلیل مهرداد عیسی‌لو در ایکس، امتیاز تراشه‌ی A18 پرو اپل که در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ استفاده شده است، در عملکردهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۳۴۰۰ و ۸۷۰۰ تخمین زده می‌شود. بنابراین، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ همچنان در بخش تک‌هسته‌ای که چابکی پردازنده را نشان می‌دهد، حدود هشت درصد ضعیف‌تر از A18 پرو خواهد بود و در بخش چندهسته‌ای، به‌لطف نداشتن هسته‌های کم‌مصرف، تا ۱۵ درصد قوی‌تر عمل خواهد کرد که دستاورد خیره‌کننده‌‌‌ای خواهد بود.

مقایسه‌ی امتیازهای تراشه در بنچمارک گیک‌بنچ ۶

پردازنده

تک‌هسته‌ای

چندهسته‌ای

اسنپدراگون ۸ نسل ۴

۳۲۳۶

۱۰٬۰۴۹

A18 Pro (تخمینی)

۳۴۰۰

۸۷۰۰

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

۲۲۶۲

۷۰۰۵

A17 Pro

۲۹۶۰

۷۳۳۹

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالاً تراشه‌ای هشت‌هسته‌ای شامل ۶ هسته با فرکانس ۲٫۷۸ گیگاهرتز و دو هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۴٫۰۹ گیگاهرتز خواهد بود. مدل آزمایشی این پردازنده حدود یک ماه پیش در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ برای اولین‌بار رؤیت شد که امتیازهای کمتری (۲۸۸۴ و ۸۸۴۰) را کسب کرده بود.

مقالات مرتبط
  • وان‌پلاس ۱۳ ماه آینده با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رونمایی می‌شود
  • پردازنده A18 پرو، قلب تپنده‌ی آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، معرفی شد

بررسی زومیت از پردازنده‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا نشان داد که این پردازنده در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای ۲۲۶۲ و ۷۰۰۵ را کسب می‌کند. در نتیجه، تراشه‌ی جدید کوالکام حدود ۴۳ درصد در هر دو عملکرد تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای از نسل قبل خود بهتر شده است.

گفته می‌شود تراشه‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام مشابه تراشه‌های لپ‌تاپی سری اسنپدراگون ایکس از هسته‌های اوریون (Oryon) بهره می‌برد و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از نسل قبل خواهد بود که می‌تواند مستقیماً روی قیمت گوشی تأثیر بگذارد.