تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3776677
شناسه : 3776677
تاریخ :
آمار تکان‌دهنده از ۳۴۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه اقتصاد ایران: ۳۴۰ روز نسل کشی و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، آمار تکان دهنده و بی‌سابقه‌ای را به جای گذاشته که جهان همچنان در قبال آن ساکت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با گذشت ۳۴۰ روز از تجاوز و نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه محاصره شده آمار به روز رسانی شده و کاملی از نتیجه این جنایات را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی ۳۴۰ روز گذشته بالغ بر ۳۵۶۸ جنایت توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده که در نتیجه آن ۵۱۰۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. حدود ۱۰ هزار نفر از این افراد مفقود هستند و باقیمانده جزو شهدایی هستند که پیکر آنها به بیمارستان‌ها رسیده است. ۱۶۷۵۶ نفر از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در دوره جنگ اخیر متولد شده و در همین زمان به شهادت رسیده‌اند.

در میان شهدا همچنین ۳۶ نفر در نتیجه گرسنگی و سو تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. ۱۱۳۴۶ نفر از شهدا را زنان تشکیل می‌دهند و ۸۸۵ نفر از آنها از کادر پزشکی و ۸۲ نفر دیگر متعلق به نیروهای دفاع مدنی و ۱۷۲ نفر روزنامه نگار هستند.

رژیم صهیونیستی اقدام به دفن غیر قانونی تعدادی از شهدا در گورستان‌های دسته جمعی کرده بود که هفت مورد از این گورستان‌ها شناسایی شده و پیکر بالغ بر ۵۲۰ شهید از گورستان‌هایی که در داخل بیمارستان‌ها حفر شده بود، خارج و خاکسپاری شدند.

تعداد مجروحان این حمله وحشیانه بالغ بر ۹۴۹۲۵ نفر است که ۹ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۷۸ مرکز پناه آوارگان فلسطینی در غزه تاکنون هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در حال حاضر ۱۷ هزار نفر از کودکان غزه بدون والدین یا بدون یکی از آنها زندگی می‌کنند. بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از کودکان در نتیجه سو تغذیه یا کمبود مواد غذایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

تاکنون ۲۶ روز از بسته شدن تمامی گذرگاه‌های غزه می‌گذرد. این در حالی است که ۱۲ هزار مجروح برای مداوا نیازمند اعزام به خارج از سرزمین‌های غزه هستند. بالغ بر ۱۰ هزار بیمار سرطانی نیز به علت فقدان دارو و مراقبت‌های بهداشتی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند اعزام به خارج هستند. از میان دیگر بیماران مزمن نیز بالغ بر ۳ هزار مریض نیازمند اعزام به خارج از غزه برای مداوا هستند.

از آغاز جنگ غزه تاکنون بالغ بر ۱۷۳۷۵۲۴ مورد ابتلاء به بیماری‌های مسری و التهابات مختلف در نتیجه آوارگی مردم غزه گزارش شده است. حدود ۶۰ هزار زن باردار در نتیجه فقدان مراقبت‌های بهداشتی با خطر مرگ مواجه هستند. بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مزمن نیز در نتیجه ممانعت از ورود دارو به غزه در خطر قرار دارند.

حدود ۵ هزار نفر از ساکنان نوار غزه در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند که ۳۱۰ نفر از آنها از کادر پزشکی هستند. ۳۶ نفر از خبرنگاران نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در این مدت بالغ بر ۲ میلیون آواره به جا گذاشته است. در نتیجه این حملات بیش از ۲۰۰ مرکز دولتی توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است. ۱۲۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کامل و ۳۳۵ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تخریب شده‌اند. ۱۱۵۰۰ دانشجو و دانش آموز دختر و پسر در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. ۷۵۰ نفر از معلمان غزه و کادر آموزشی نیز در این جنگ شهید شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین ۱۱۵ نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه را اعدام کرده است.

اشغالگران در حملات خود به غزه ۶۱۱ مسجد را به صورت کامل و ۲۱۴ مسجد را به صورت جزئی ویران کرده‌اند. ۳ کلیسای مسیحیان نیز در غزه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه باعث تخریب کامل بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی شده و بالغ بر ۸۰ هزار واحد مسکونی نیز غیر قابل سکونت هستند. بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز به صورت جزئی تخریب شده‌اند.

صهیونیست‌ها در این مدت بالغ بر ۸۳ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند که در نتیجه این حملات فعالیت ۳۴ بیمارستان غزه به صورت کامل متوقف شده است. ۸۰ مرکز درمانی نیز قادر به ادامه فعالیت نیستند. اشغالگران همچنین ۱۶۲ مؤسسه پزشکی و درمانی و ۱۳۱ آمبولانس را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده‌اند.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۰۶ مرکز باستانی و گردشگری توسط صهیونیست‌ها تخریب شده و ۳۱۳۰ کیلومتر از شبکه برق غزه از بین رفته است. اشغالگران ۳۴ مرکز و زیرساخت ورزشی را نیز تخریب کرده‌اند. حدود ۷۰۰ چاه آب نیز در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی قابل استفاده نیستند.

مجموع خسارت‌های اولیه و مستقیم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در طول این ۳۴۰ روز بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بر آورد شده است.