تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3776673
شناسه : 3776673
تاریخ :
شب بیداری مردم ایران برای این مناظره سرکاری بود اقتصاد ایران: اولین دوئل انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری این کشور به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی نیوز در «مرکز ملی قانون اساسی» ایالات متحده واقع در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: اولین دوئل انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری این کشور به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی نیوز در «مرکز ملی قانون اساسی» ایالات متحده واقع در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار شد. در مجموع دو طرف نکته جدیدی را در صحبت‌های خود مطرح نکردند و به همان صحبت‌های تکراری و حمله به یکدیگر بسنده کردند.

برخی کاربران در این باره نوشتند: نتیجه این مناظره هم مثل دربی صفر- صفر تهران کسل کننده بود. با این حال چند نکته زیر در مناظره جلب نظر کرد:

موضع یکسان دو طرف برای تقابل با ایران

در هر مناظره انتخاباتی در آمریکا پای ایران هم به وسط کشیده می‌شود. هریس در صحبت‌های خود از ضرورت مقابله با ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه گفت. ترامپ هم در مقابل ادعا کرد ایران زمان من ورشکست بود و پولی برای سازمان‌های تروریستی حزب‌الله و حماس نداشت اما با لغو تحریم‌ها حالا ثروتمند شده و ۳۰۰ میلیارد دلار دارد و به حوثی‌ها کمک می‌کنند. 

شب بیداری مردم ایران برای این مناظره سرکاری بود

یک زن تقریبا کمونیست رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

چندی پیش کامالا هریس در یک سخنرانی از طرح ویژه خود برای ممانعت از افزایش قیمت غیرموجه برخی کالاهای اساسی مثل مواد غذایی خبر داد. این ترفند تبلیغاتی که با هدف جلب آرای قشر متوسط و فقیر جامعه صورت گرفته با واکنش‌های منفی در جامعه‌ی با اقتصاد آزادِ آمریکا مواجه شد. ساعاتی قبل هم هریس باز هم در مناظره از تخفیف مالیاتی صحبت کرد و به کنایه به ترامپ گفت من ۵۰ هزار دلار تخفیف مالیاتی به استارت‌آپ‌ها خواهم داد اما رقیب من به شرکت‌های بزرگ و میلیاردها این را تخصیص خواهد داد.

شب بیداری مردم ایران برای این مناظره سرکاری بود

ترامپ هم در پاسخ به نامزد حزب دموکرات گفت: هریس یک مارکسیست است و می‌خواهم یک «کلاه مگا» برایش بفرستم! 

حمایت سلبریتی مشهور از نامزد حزب دموکرات

تیلور سوییفت، خواننده مشهور بلافاصله پس از مناظره، در پستی اعلام کرد کرد که از هریس حمایت می‌کند. پیش از این یک سوم آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌ها گفته بودند که نظر تیلور سوییفت ممکن است نظر آن‌هارا برای حمایت از یک کاندیدا تغییر دهد.

حمایت سلبریتی‌های مشهور آمریکایی از نامزد دموکرات ها سابقه طولانی دارد. در انتخابات سال 2020 هم رابرت دنیرو و الک بالدوین در کمپین بایدن شرکت و در مخالفت شدید با ترامپ سخنرانی کردند.

کدام طرف پیروز این مناظره شد؟

بعد از پایان مناظره هر کدام از دو طرف خود را برنده نظرسنجی اعلام کردند:

کامالا هریس گفت: هنوز عقب هستیم، برای پیروزی کارهای زیادی باید انجام دهیم

ترامپ هم اظهار کرد: این بهترین مناظره‌ای بود که تا به حال داشتم. هریس چون در این مناظره به شدت باخت، دنبال دومی است.»

شب بیداری مردم ایران برای این مناظره سرکاری بود

طبق نظرسنجی شبکه سی ان ان از بینندگان اولین مناظره «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» که توسط نرم‌افزار «اس اس آر اس» انجام گرفته است، ۶۳ درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌شده که مناظره بامداد امروز را تماشا کردند تأکید کردند که هریس عملکرد بهتری در مقایسه با ترامپ در این مناظره داشته است.

طبق این نظرسنجی، ۳۷ درصد از بینندگان این مناظره بر این باور بوند که ترامپ در این مناظره عملکرد بهتری داشت.

جنگ اوکراین، ادعای تقلب در انتخابات گذشته، خروج آمریکا از افغانستان و مسئله نژادی از مسائل مهم دیگری بود که در این مناظره مطرح شد.

پ