تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776655
شناسه : 3776655
تاریخ :
ره آورد اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت برای فردوس/یادی از شهید رییسی اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته در همایش جهادگران شهید رییسی در بین ما حضور داشت، گفت: به بهانه اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت برنامه‌های متعددی در فردوس برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح چهارشنبه در اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت در فردوس اظهار کرد: سیزدهم شهریور ماه مقارن با حضور مقام معظم رهبری برای عملیات خدمت رسانی و امدادرسانی به مردم فردوس در جریان زلزله سال ۴۷ است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در آن زمان مردم این منطقه شاهد تخریب فراوان بودند و در همان زمان طلبه ۲۹ ساله‌ای از شهر مشهد مقدس برای کاهش آلام آنان در فردوس حضور یافت و نزدیک به دو ماه برای کاهش مشکلات مردم در کنار آنان حضور داشت.

قناعت ادامه داد: هر ساله برای یادآوری آن روز بزرگ در فردوس برنامه‌ای برگزار می‌شود که در سال نخست (سال ۱۴۰۱) معاون رئیس جمهور شهید آقای مخبر حضور یافت و کتاب «دوباره فردوس» حاوی خاطراتی از رهبر معظم انقلاب از حضورشان در فردوس رونمایی شد.

ثمره حضور شهید رئیسی در فردوس

وی افزود: در سال گذشته نیز آیت الله شهید ابراهیم رئیسی در اجلاسیه جهادگران در فردوس سخنرانی داشتند که ثمرات زیادی را داشت که مهم‌ترین ره‌آورد آن صدور دستور پست برق ۴۰۰ کیلوولت در فردوس بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری ۱۳ شهریور به نام روز حرکت‌های جهادی یادآور شد: به این بهانه می‌خواهیم تعظیم و تکریمی را نسبت به جهادگران داشته باشیم و امسال نیز در این اجلاسیه با حضور مهمان کشوری و لشکری یادی از شهدای جهادگر خواهیم داشت.

قناعت گفت: افتتاح سایت ۱۳ شهریور، فراخوان جشنواره عکس، جام ورزشی ۱۳ شهریور، بهره برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی در فردوس، حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان و افتتاح کارخانه بستنی سنتی در فردوس از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت در فردوس برگزار می‌شود.

ره آورده‌ای از اجلاسیه برای فردوس

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی احداث استخر ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات جهانی بلده با عنوان طرح «مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز» دی ماه ۱۳۹۹ و بازدید از روند اجرایی استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده فردوس با عمق ۲۰ متر با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را نیز در شهرستان فردوس داشتیم.

گفتنی است اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و خانواده محترم شهدای جهادگر کشور در شهرستان فردوس هم اکنون در حال برگزاری است.