تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776639
شناسه : 3776639
تاریخ :
بازار مصرف هویج مزارع شهرستان بن در استان‌های تهران، اصفهان و کرج اقتصاد ایران: بن-کارشناس زراعت جهاد کشاورزی شهرستان بن با اشاره به وجود ۸ کارگاه هویج‌شویی سیار و دائم در این شهرستان، گفت: هویج تولید شده در مزارع روانه بازارهای استان و نیز تهران، اصفهان و کرج می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر قراخانی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ارقام هویج کشت شده در شهرستان بن شامل نانتس، نیکرسون، نانکو، بی جو ناتونا، روزن سیدز، اطلس و ۲۳۱۳ بوده که غالب ارقام کشت شده به صورت هیبرید و زودرس هستند.

وی افزود: تاریخ کشت هویج در این شهرستان از ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا ۲۰ خردادماه بوده و برداشت نیز با توجه به رقم کشت شده از نیمه دوم شهریورماه تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی شهرستان بن در ادامه عنوان کرد: کشت به صورت سه ردیف روی پشته و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و رعایت اصول کاشت تا برداشت باعث افزایش عملکرد هویج نسبت به سال گذشته شده است به طوری که رکورد تولید ۱۲۰ تن در هکتار نیز برای این محصول به دست آمده است.

قراخانی خاطرنشان کرد: به دلیل قوه نامیه بالایی که بذور کشت شده دارند می‌توانند در شرایط گرم نیز به خوبی سبز شوند و همچنین بازار پسندی بالا، رنگ خوب، مقاومت زیاد در هوای گرم و مقاومت به شکستگی در زمان برداشت از ویژگی‌های این ارقام است.

وی اضافه کرد: هفت کارگاه هویج شویی سیار و یک کارگاه هویج شویی دائم در شهرستان بن جهت شست و شوی هویج برداشت شده از مزارع فعال هستند و بعد از شستشو و کیسه گیری محصول تولیدی در مزارع روانه بازارهای استان و نیز تهران، اصفهان و کرج می‌شود.