تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3776628
شناسه : 3776628
تاریخ :
تسلیت قالیباف در پی درگذشت آیت‌الله شیخ «عباس محفوظی» اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عباس محفوظی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ عباس محفوظی را تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شی‌

درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف گردید.

آیت الله محفوظی که در محضر فضلای جلیل‌القدر کسب فیض و معرفت نمودند از شاگردان و همراهان امام‌خمینی (ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی بودند که به‌دلیل حضور فعال خود بارها دستگیر و زندانی شدند و پس از انقلاب نیز در زمره خدمتگزاران متعهد و صدیق قرار داشتند.

ایشان در سال‌های عمر بابرکت خود در طرح مباحث دینی، ترویج و نشر معارف اسلامی و شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام، تربیت طلاب و شاگردان و تألیف آثار متعدد سرآمد بودند و همچنین با انجام اقدامات شایسته در امور خیریه و عام‌المنفعه، اهتمام جدی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان داشتند که به‌عنوان باقیات صالح برای ایشان خواهد ماند.

ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه‌، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذّب علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار متعال مسالت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی