تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3776619
شناسه : 3776619
تاریخ :
چاقی و دیابت: افزایش خطر عفونت‌های شدید با افزایش BMI اقتصاد ایران: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چاقی می‌تواند به ویژه در بیماران دیابتی، خطر ابتلا به عفونت‌های شدید را افزایش دهد و کاهش وزن ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، «ریان هاپکینز»، نویسنده اصلی این تحقیق از دانشگاه اکستر بریتانیا، گفت: «این نتیجه مهم است زیرا از هر سه مورد بستری افراد دیابتی در بیمارستان، یک مورد به دلیل عفونت است و بیماران دیابتی دو برابر بیشتر از سایرین در بیمارستان بستری می‌شوند. همچنین، آن‌ها در معرض خطر بالای بستری مجدد نیز قرار دارند.»

این تحقیق با استفاده از داده‌های موجود در بانک اطلاعات بریتانیا، که شامل اطلاعات سلامت حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر است، انجام شده است.

طبق این داده‌ها، حدود ۶۴۰۰۰ نفر به دلیل عفونت‌های باکتریایی مانند عفونت‌های دستگاه ادراری یا ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده بودند. همچنین، حدود ۱۵۰۰۰ نفر به دلیل عفونت‌های ویروسی مانند آنفولانزا در بیمارستان بستری شده بودند و حدود ۴۰۸۰۰۰ نفر هرگز به دلیل عفونت در بیمارستان بستری نشده بودند.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که چاقی با افزایش خطر عفونت‌های شدید مرتبط است. هر افزایش ۵ واحدی در شاخص توده بدنی (BMI)، مانند از ۳۰ به ۳۵، با افزایش ۳۰٪ در خطر عفونت‌های باکتریایی شدید و ۳۲٪ در خطر عفونت‌های ویروسی شدید همراه است.

هاپکینز افزود: «این ارتباط در همه افراد، چه دیابتی و چه غیر دیابتی، وجود دارد. با این حال، چون دیابت خود خطرات بیشتری را برای عفونت به همراه دارد، این نتایج به ویژه برای بیماران دیابتی حائز اهمیت است.»

او همچنین اشاره کرد: «این مطالعه نشان می‌دهد که BMI بالا می‌تواند یکی از دلایل بستری شدن در بیمارستان به خاطر عفونت باشد. پزشکان می‌توانند گزینه‌های کاهش وزن را برای افرادی با BMI بالا که در معرض خطر عفونت‌های شدید و بستری مجدد در بیمارستان هستند، بررسی کنند.»