تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3776601
شناسه : 3776601
تاریخ :
آرای دیوان عدالت باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد اقتصاد ایران: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی، در اولین جلسه حضور خود در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت ایام پیش‌رو و شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: ما باید شیعه واقعی اهل بیت (ع) و پیرو دستورات ایشان باشیم چرا که تنها راه نجات بشر تمسک به اهل‌بیت (ع) است.

وی خطاب به قضات دیوان عدالت اداری و با رد مصلحت‌اندیشی و مصلحت سنجی در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دیوان، گفت: ما قاضی منصوب هستیم و قاضی مجتهد نیستیم. قاضی منصوب در محدوده اذن خود اقدام می‌کند و محدوده اذن ما تشخیص مصلحت‌ها نیست و خروج از محدوده اذن شرعاً حرام است؛ لذا آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه به تبیین اهمیت مبنای علمی و آشنایی با اصول حقوقی پرداخت و تاکید کرد: با توجه به اینکه قضات دیوان عدالت اداری با مبانی علمی به امر قضا اشتغال دارند؛ لذا این معلومات و مبانی علمی دانشمندان حقوق عمومی در دیوان عدالت اداری باید به انحای مختلف جمع‌بندی و تصویب شود.

وی ادامه داد: باید با اتخاذ مبانی علمی مستحکم از حقوق عمومی، وحدت رویه ایجاد کنیم و حتی به سمتی حرکت کنیم که با بهره‌گیری از دانش و تجربه قضات دیوان عدالت اداری برای همه مراجع شبه‌قضایی آئین دادرسی تدوین و مصوب شود.