تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3776600
شناسه : 3776600
تاریخ :
پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش دو طایفه شد اقتصاد ایران: رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: با تلاش و واقدامات جهادی، پرونده‌های مربوط به اختلاف دو طایفه در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم با صلح و سازش مختومه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل بنی حیال رئیس دادگستری دشت آزادگان اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان عشایر، ریش سفیدان و همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان، میان دو طایفه، ۱۵ خانوار ساکنین روستایی در دشت آزادگان به صلح و سازش برقرار شد.

وی افزود: این اختلافات به‌دنبال وقوع یک فقره قتل عمدی در شهر الوان از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که با توجه به اینکه منسوبین و بستگان متهم در روستایی در شهرستان دشت آزادگان ساکن بودند، درگیری به این روستا و حوزه قضائی دشت آزادگان کشیده شد.

بنی حیال ادامه داد: طرفین با ایجاد نزاع دسته جمعی و ایراد ضرب و جرح، اقدام به آتش زدن منازل و وسایل تعدادی از خانوارهای این روستا کرده و اصرار بر ترک منازل آن‌ها را داشتند که متأسفانه منجر به تهجیر و ترک اجباری بیش از ۱۵ خانوار شده بود.

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: گفت: در این خصوص با اقدامات قضائی و تلاش مرجع انتظامی، عاملین این درگیری دستگیر و با تشکیل پرونده‌های قضائی به موضوع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد.

بنی حیال افزود: از اوایل سال جاری موضوع ایجاد سازش، مجدد در دستور کار قرار گرفت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و بزرگان عشایر و ریش سفیدان و همچنین طرح موضوع در شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان و برگزاری چندین نشست و جلسات متعدد، در اقداماتی جهادی و ارزشمند و در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، اختلاف دو طایفه به صلح و سازش منتهی شد و نتیجه این سازش زمینه بازگشت ۱۵ خانوار تهجیر شده به روستا و منازل خود و همچنین مختومه شدن دو فقره پرونده مرتبط با این موضوع فراهم شد.