تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776594
شناسه : 3776594
تاریخ :
دولت برای انتخاب استاندار اسیر فشار جریانات سیاسی نشود اقتصاد ایران: قزوین- یک فعال سیاسی با بیان اینکه دولت برای انتخاب استاندار سراغ چهره‌های حساسیت برانگیز و سلیقه‌ای نرود، گفت: دولت در مسیر انتخاب نباید اسیر فشار جریانات سیاسی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اولویت سیاسی استان بر مبنای شعار رئیس جمهور با عنوان «وفاق ملی» تعریف می‌شود به این معنا که این شعار باید در بخش استانی توسط نماینده دولت که استاندار است تحقق پیدا کند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: با توجه به اینکه قزوین یک شهر سیاسی است، کسی که اداره استان را به عهده می‌گیرد باید بین سلایق مختلف سیاسی استان وفاق ایجاد کند و این امر با استفاده از عناصر شایسته و توانایی که تمام سلایق مختلف سیاسی وجود دارد امکان پذیر است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر این هوشمندی در مدیریت کلان استان وجود داشته باشد می‌توانیم در یک فضای آرام به مسائل کلان و جدی مردم بپردازیم.

این کارشناس مطرح کرد: با توجه به اینکه استاندار هم مقام عالی دولت در استان است شاخصه انتخاب استاندار طبق بیانات رهبر انقلاب در خصوص انتخاب وزرا باید باشد.

وی افزود: کسی که مسئولیت استان را به عهده می‌گیرد باید به انقلاب اسلامی باور داشته باشد؛ به تعبیر دیگر استاندار باید یک فرد متدین انقلابی باشد و به تعبیر رهبر انقلاب از بن دندان به انقلاب معتقد باشد.

این کارشناس مطرح کرد: مردم‌دار و از دل مردم بودن شاخصه دیگر انتخاب استاندار است و استاندار باید ضمن اینکه به مسائل مردم واقف است از وضعیت استان نیز به‌خوبی مطلع باشد.

وی ابراز کرد: اگر دولت موفق شود نماینده‌ای در تراز انقلاب و مسئول استانی انتخاب کند و مسئله بومی بودن را در اولویت قرار دهد مسائل استان سریع‌تر در چهارچوب مرتفع شدن قرار خواهد گرفت.

شفیعی‌ها تشریح کرد: نیروی ناآشنا به مسائل استان به هر میزان که توانایی داشته باشد بازهم برای اطلاع از وضعیت استان نیازمند زمان است که در شرایط کنونی استان امکان اتلاف زمان وجود ندارد.

وی گفت: از دیگر مؤلفه‌های استاندار داشتن امید و باور به استان و توانایی‌ها است استاندار باید باور داشته باشد که می‌تواند مسائل استان را مرتفع کرد.

این کارشناس بیان کرد: اولویت داشتن امید و بومی بودن اگرچه امر مهمی تلقی می‌شود اما میزان استقبال و همراهی مردم و چهره‌های سیاسی استان نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه چهره‌های سیاسی از نکته سنجی‌های بی‌مورد در خصوص انتخاب استاندار بومی پرهیز کنند اضافه کرد: هر فردی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم اما به‌مراتب انتخاب فردی که ویژگی‌های مثبت آن بر ویژگی‌های منفی غلبه دارد باید در اولویت قرار بگیرد.

پروژه‌های خوب دولت سیزدهم در استان پیگیری شود

این کارشناس تصریح کرد: گروه‌های مرجع استان در مشورت با وزارت کشور برای انتخاب استاندار باید به نظرات سلایق مختلف سیاسی توجه کنند و بعد از جمع‌بندی تمام نظرات و اتفاق‌نظر روی یک فرد همگی موظفیم در کنار یکدیگر مشارکت داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات استان در حوزه‌های مختلف را مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: حل بسیاری از مسائل در دولت قبل کلید خورد و اتفاقات خوبی بود که فرد جایگزین باید پیگیر این مسائل باشد تا مسائل در حوزه‌های مختلف آب، کشاورزی، فرهنگی، تولید و سایر مسائل که به هر دلیلی کامل نشده یا فرصت پرداختن به آن وجود نداشته تکمیل شود.

دبیر حزب موتلفه استان قزوین خاطرنشان کرد: برای رفع و رجوع کار مردم امروز نیازمند انتخاب چهره‌هایی هستیم که توانایی فراهم آوردن فضایی آرام برای خدمت بیشتر به مردم را داشته باشند که این توجه باید در افراد تصمیم گیر وجود داشته باشد و از انتخاب کسانی که با انتخاب آن‌ها حساسیت طبیعی در استان ایجاد می‌شود یا انتخاب سلیقه‌ای و جناحی که آسیب‌زا است پرهیز شود.

دولت برای انتخاب استاندار سراغ چهره‌های حساسیت برانگیز نرود

وی عنوان کرد: دولت برای انتخاب استاندار سراغ چهره‌های حساسیت برانگیز و سلیقه‌ای نرود و در خصوص انتخاب استاندار دچار فشارهای جریانی نشود و فراتر از تمام سلیقه‌ها به مسائل استانی توجه داشته باشد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: در انتخاب استاندار از قبیله گرایی و تعصب جریانی پرهیز شود امروز کشور چه‌بسا استان نیازمند کار و خدمت است، اگرچه استان نیازمند مسائل سیاسی است و مسائل سیاسی مهم است اما نیاز مبرم و کنونی ما انتخاب فردی است که فراتر از توجه به سلایق سیاسی به دنبال خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها باشد.