تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776579
شناسه : 3776579
تاریخ :
مدل ۲۰۲۵ خودرو BYD Han رونمایی شد؛ بهتر و ارزان‌تر از نسل قبل اقتصاد ایران: مدل ۲۰۲۵ سدان پرفروش BYD Han با تجهیزات بیشتر و قیمت کمتر معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

BYD مدل جدید و به‌روزرشده‌ی سدان پرفروش Han را معرفی کرد؛ خودرویی که با مجموعه‌ای از ارتقاهای قابل‌ توجه و کاهش قیمت، آماده است تا رقبایی مانند شیائومی و جیلی را به چالش بکشد. بی‌وای‌دی می‌گوید هان نیاز کسانی را که خواهان مصرف انرژی پایین و قدرت بالا هستند، همزمان پوشش می‌دهد.

بی‌وای‌دی قیمت خودرو هان را بسیار رقابتی تعیین کرده است، به طوری که ارزان‌ترین تیپ نسخه‌ی پلاگین هیبریدی از ۱۶۵٬۸۰۰ یوان (۲۳٬۳۰۰ دلار) شروع می‌شود و به ۲۲۵٬۸۰۰ یوان (۳۱٬۷۰۰ دلار) می‌رسد.

قیمت مدل‌ تمام‌برقی از ۱۷۹٬۸۰۰ یوان (۲۵٬۲۵۰ دلار) آغاز می‌شود و به ۲۳۵٬۸۰۰ یوان (۳۳٬۱۰۰ دلار) می‌رسد. مدل‌های پلاگین هیبریدی حدود ۵۵۰ دلار ارزان‌تر از نسخه‌ی قدیمی هستند، در حالی که قیمت‌ مدل برقی با وجود بهبود سطح تجهیزات، ثابت مانده‌ است.

مدل‌های برقی با دامنه‌ی حرکتی بین ۵۰۶ تا ۷۰۱ کیلومتر، بسته به نوع باتری، اکنون مجهز به فناوری Blade Battery هستند که برای افزایش دامنه‌ی حرکتی و طول عمر بالا طراحی شده‌اند. باتری‌پک مدل جدید هان با قابلیت شارژ سریع در عرض ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

مدل پلاگین هیبریدی (PHEV) از نسل پنجم سیستم هیبریدی DM-i بی‌وای‌دی استفاده می‌کند که به معنای ترکیب موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی است و قدرت کافی برای شتاب‌گیری هان از صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۶٫۹ ثانیه فراهم می‌کند. مدل پلاگین هیبریدی ظاهراً مصرف ۳٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد و دامنه‌ی حرکتی ترکیبی تا ۱۳۵۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

ابعاد هان ۲۰۲۵ مشابه نسل پیشین خود ۴۹۷۵ میلی‌متر طول، ۱۹۱۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله‌ی محوری‌اش به ۲۹۲۰ میلی‌متر می‌رسد. هان جدید برخی تغییرات ظریف اما تأثیرگذار دریافت کرده است و می‌توان خودرو را با رنگ جدیدی به‌نام Fashion Gray سفارش داد.

نمای داخل کابین خودرو BYD Han 2025
BYD

طراحی جلوی خودرو اکنون ظاهری یکپارچه‌تر در هر دو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی و برقی دارد. جلوپنجره‌ی ساده‌تر، به‌ویژه در مدل‌های برقی، به هان ظاهری مدرن‌تر می‌بخشد. برای کسانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند، پکیج ظاهری مشکی‌رنگ وجود خواهد داشت.

صندلی‌های جلو خودرو BYD Han 2025
BYD

در مرکز داشبورد نمایشگر سیستم اطلاعات‌سرگرمی ۱۵٫۶ اینچی با وضوح 2.5K قرار دارد که از دستورات صوتی و ناوبری سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. هم راننده و هم سرنشین جلو می‌توانند از صندلی‌های مجهز به ماساژ ۱۰ نقطه‌ای لذت ببرند و نورپردازی محیطی خودرو را به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنند. هان از سیستم صوتی Dynaudio با ۱۲ اسپیکر بهره می‌برد.

مقالات مرتبط:
  • این BYD Denza Z9 است؛ خودرو هیجان‌انگیز چینی برای رقابت با پورشه
  • بی‌وای‌دی از سیستم خودران پیشرفته هواوی در خودروهای برقی آفرود استفاده می‌کند

سیستم DiPilot 300، با استفاده از حسگرهای LiDAR و Nvidia Orin-X، قابلیت‌های کمک‌راننده را در شهر ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق هوشمند DiSus-C سواری نرم و راحت را تضمین می‌کند و دمپرها را براساس شرایط رانندگی به‌صورت لحظه‌ای تنظیم می‌کند.

از زمان عرضه‌ی هان در چهار سال پیش، بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده است و با تغییرات جدید و کاهش قیمت در سال ۲۰۲۵ می‌توان انتظار افزایش فروش را داشت.