تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776575
شناسه : 3776575
تاریخ :
روز پنجشنبه در گیلان عزای عمومی اعلام شد اقتصاد ایران: رشت - به دنبال درگذشت آیت الله محفوظی فردا پنجشنبه، ۲۲ شهریور ماه در استان گیلان از سوی نماینده ولی فقیه عزای عمومی اعلام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در پی رحلت آیت الله عباس محفوظی، به منظور تجلیل و تکریم از این عالم ربانی، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پیامی، درگذشت مرجع تقلید گیلانی، از شاگردان و همراهان نهضت حضرت امام راحل (ره)،عالم عامل و متخلق و وارسته حضرت آیت الله محفوظی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ"

خبر ارتحال عالم ربانی، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)،مرجع تقلید گیلانی و از اساتید حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آن مرد بزرگ و الهی سراسر عمر با عزت و پربرکت خود را در مسیر روشن اعتلای اسلام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بست و سرمنشاء ثمرات ارزشمند و برکات فراموش نشدنی بود که تجلی آن در تربیت شاگردان فراوان نمود عینی دارد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران و مخصوصاً مردم شریف گیلان، جامعه علمی کشور، بیت معظم و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و ضمن اینکه فردا پنج شنبه را در استان گیلان عزای عمومی اعلام می‌کنم و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسالت می‌نمایم.