تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3776573
شناسه : 3776573
تاریخ :
تمام تمرکزم روی تیم ملی است/ به فعالیت در لیگ برتر فکر نمی‌کنم اقتصاد ایران: سیمین مهدوی گفت: فعالیتی در لیگ برتر ندارم و تمام تمرکزم را روی تیم ملی گذاشتم اما شاید برای لیگ دسته یک به پیشنهادهایی که دارم فکر کنم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیمین مهدوی سرمربی تیم بدمینتون بانوان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات پیش رو اظهار کرد: رقابت‌های چلنج ترکیه نخستین رویداد بین‌المللی است که در نیمه دوم سال باید در آن شرکت کنیم. اصولاً کیفیت مسابقاتی که در ترکیه برگزار می‌شود خوب است چون اکثراً کشورهای اروپایی و بازیکن‌های داری رنکینگ جهانی در مسابقات ترکیه حضور پیدا می‌کنند. جدول مسابقات هنوز مشخص نیست و دقیق نمی‌توانم از بازیکن و یا کشور خاصی اسم ببرم ولی بر اساس تجربه برایم قابل حدس است که کشورهای خوبی در این رویداد حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط خوب بازیکنان تیم ملی کشورمان هم گفت: مسابقات ترکیه در مهر سال جاری برگزار خواهد شد ولی هنوز اردوهای تیم ملی به طور رسمی آغاز نشده است. نزدیک برگزاری مسابقات لیگ هستیم و به همین خاطر تمام بازیکن‌های ما درگیر تمرین انفرادی و یا گروهی برای تیم باشگاهی خود هستند. رصد کردیم و خوشبختانه شرایط اکثر آنها خوب است اما با برنامه‌ریزی که انجام شده به زودی اردوی تیم ملی را هم آغاز خواهیم کرد و بر اساس رنکینگ کشوری تعدادی از بازیکن‌ها را به این اردو دعوت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی بدمینتون بانوان در مورد انتخاب چهار بازیکن اعزامی به مسابقات چلنج ترکیه توضیح داد: طبق روال همیشگی قرار است بعد از اردوی چند روزه‌ای که برگزار خواهیم کرد ظرف یک و یا دو روز مسابقات انتخابی درون اردویی هم داشته باشیم. ملاک ما قطعاً طبق نظر کمیته فنی نفرات برتر این انتخابی خواهند بود. اصولاً اردوهای ما با حضور ۸ و یا ۶ بازیکن برگزار می‌شود و در پایان هم مسابقه انتخابی داریم.

تمام تمرکزم روی تیم ملی است/ به فعالیت در لیگ برتر فکر نمی‌کنم

مهدوی در پاسخ به این پرسش که آیا رقابت‌های بین‌المللی جام فجر ایران کیفیت بالاتری دارد یا مسابقات چلنج ترکیه؛ گفت: مسابقات جام فجر که هر ساله به میزبانی ایران برگزار می‌شود در واقع دومین رویداد بین‌المللی مهم ما در نیمه دوم سال خواهد بود. معتقدم از نظر فنی سطح رقابت‌های جام فجر بالاتر باشد مخصوصاً اگر نزدیک المپیک هم باشیم. ولی به هر شکل آنچه که باعث رشد بازیکن می‌شود شرکت در مسابقات متفاوت است. امیدوارم بتوانیم از این فرصتی که داریم به خوبی استفاده کنیم و نتیجه خوبی را در ترکیه رقم بزنیم.

او درباره پیش بینی خود از نتیجه احتمالی شاگردانش در رقابت‌های چلنج ترکیه عنوان کرد: همانطور که گفتم آمادگی بازیکنان ایران خوب است و در چند سال اخیر هم نشان دادند که روندشان پیشرفتی است اما در جریان هر مسابقه بین‌المللی آنچه که در کنار آمادگی یک بازیکن اهمیت دارد قرعه کشی آن رویداد است. گاهی بازیکن با خوش شانسی مواجه می‌شود و قرعه مناسبی به او می‌خورد. هنوز قرعه کشی چلنج ترکیه انجام نشده اما در هر صورت تلاش ما این خواهد بود که نتیجه درخوری را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه دختران بدمینتون کشورمان در چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند؛ گفت: آنچه که مرا خوشحال می‌کند پیشرفت دختران بدمینتون باز کشورمان است. اگر همین مسابقات جام فجر سال گذشته را در نظر بگیریم می‌بینم که واقعاً چه رشد چشمگیری داشتند و مقابل چه بازیکن‌های خوبی با اعتماد به نفس کامل بازی کردند. در برخی از مسابقات حتی بازی را مقابل رنکینگ ۵۰ جهان به گیم ۳ کشاندن که اتفاق رو به جلو برای ماست.

مهدوی در پایان درباره کیفیت لیگ برتر بانوان هم گفت: هنوز مسابقات لیگ بانوان آغاز نشده است. ابتدا قرار بود این رقابت‌ها از هفته آخر شهریور آغاز شود ولی با یک وقفه کوتاه مواجه شد و حالا به نظر می‌رسد در هفته اول مهر شاهد برگزاری مسابقات باشیم. در این میان البته باز هم به خاطر اردوی تیم ملی و اعزام به مسابقات یک وقفه ایجاد خواهد شد. بشخصه فعالیتی در لیگ برتر ندارم و تمام تمرکزم را روی تیم ملی گذاشتم اما شاید برای لیگ دسته یک به پیشنهادهایی که دارم فکر کنم.