تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776560
شناسه : 3776560
تاریخ :
سالن تشریح پزشکی قانونی کنگان افتتاح شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کنگان برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پارسا صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کنگان اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم در پزشکی قانونی مربوط به متوفیان است که تعیین علت مرگ به شکل تخصصی در این بخش انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر افزود: کار اصلی ما در حوزه متوفیان این است که در تعیین علت فوت، زمان فوت و نحوه حدوث فوت به مقام قضائی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی کار شناس سیستم قضائی است ادامه داد: یکی از موارد ضروری در پزشکی قانونی جهت تعیین علت فوت سالن تشریح است که در آن مراحل معاینه و تشریح اجساد (کالبدگشایی) برای پاسخگویی به دستور مقام قضائی صورت می‌پذیرد.

پارسا گفت: با توجه به بعد مسافت شهرستان‌ها ی جنوب استان تا مرکز وجود سالن تشریح به منظور تسریع در خدمات دهی به شهروندان ضروری بود که امروزه با همکاری مسئولین قضائی و اجرایی استان و شهرستان کنگان این امر میسر شد که جا دارد از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.

مدیر کل پزشکی قانونی افزود: امورات مربوط به معاینات به جز در مواردی که نیاز به بررسی تخصصی‌تر باشد در این مرکز صورت می‌پذیرد. این مرکز امورات مربوط به اجساد شهرستان‌های جم، عسلویه، دیر، آبدان و کنگان وحومه را پوشش می‌دهد.