تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3776534
شناسه : 3776534
تاریخ :
برگزاری جلسه مشترک مرکزآمار و وزارت جهاد برای سرشماری بخش کشاورزی اقتصاد ایران: جلسه مشترک مرکز آمار ایران و مرکز پایش فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، در محل این وزارتخانه برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مشترک مرکز آمار ایران و مرکز پایش فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳، در محل این وزارتخانه برگزار شد. این جلسه با حضور غلامرضا گودرزی رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از معاونان و مدیران مرکز و همچنین آهنی، رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس مرکز پایش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این مرکز با هدف همکاری‌های مشترک دو سازمان در خصوص فرایند جمع‌آوری و استخراج داده‌های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ برگزار گردید.

در این جلسه، سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از ابزارهای جمع‎آوری داده ارائه شد و ظرفیت‌های این سامانه برای جمع‌آوری و استخراج داده‌های مورد نیاز سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گفته آهنی، هدف از راه‌اندازی این سامانه، شناسایی بهره‌برداران و میزان تولید محصولات کشاورزی است. این سامانه از سوی ۱۴۵۰ مرکز جهاد کشاورزی و توسط کارشناسان پهنه مستقر در این مراکز تغذیه می‌شود.

در ادامه این جلسه، غلامرضا گودرزی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های این سامانه، بر همکاری مرکز آمار ایران و مرکز پایش وزارت جهاد برای استفاده از این سامانه در اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد، کارگروه‌های مشترکی به منظور بحث و بررسی در خصوص اقلام و داده‌های مورد نیاز برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ و به‌روزرسانی آن‌ها از طریق سامانه پایش وزارت جهاد کشاورزی، مسائل فناوری اطلاعات سامانه و …، با همکاری مرکز آمار ایران و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.