تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776514
شناسه : 3776514
تاریخ :
تحصیل ۹۶۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید در خراسان‌جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تحصیل ۹ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۹ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در هزار و ۹۰۰ مدرسه سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: پراکندگی مدارس استان به گونه‌ای است که ۶۵ درصد مدارس، ۳۰ درصد از دانش آموزان را پوشش خواهد داد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از حضور بیش از ۷۵۰ معلم تازه نفس و جدید الورود، به کلاس‌های درس مدارس، همزمان با آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت خبر داد.

موسوی نژاد با بیان اینکه تاکنون ۹۲ درصد جمعیت دانش آموزی استان برای دریافت کتاب‌های درسی خود ثبت سفارش کرده‌اند، افزود: از ۲۷ خردادماه تاکنون قریب یک میلیون و ۵۸۲ هزار جلد کتاب درسی به شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان ارسال شده است.

وی از سنجش قریب ۹۶ درصد نو آموزان بدو ورود به دبستان در طرح غربال گری خبر داد و بیان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۱۴۸ نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شده، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نو آموز برای بررسی‌های بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مورد نقل و انتقالات معلمان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ یادآور شد: در مرحله اول بیش از ۷۰۰ نفر متقاضی نقل و انتقال داشتیم که با ۲۳۰ نفر از این تعداد موافقت شد.