تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776512
شناسه : 3776512
تاریخ :
عربستان:جامعه بین‌المللی مقابل ماشین جنگی اسرائیل بایستد اقتصاد ایران: عربستان با محکوم کردن جنایت شنیع صهیونیست‌ها در قتل عام وحشیانه ده‌ها نفر در چادرهای آوارگان در منطقه المواصی، از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را در برابر این جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر بر عهده بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه واکنش‌ها به جنایت وحشیانه رژیم اشغالگر در منطقه المواصی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه و قتل عام ده‌ها آواره با بمب‌های سنگین در داخل چادرها، وزارت خارجه عربستان سعودی شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان هدف قرار دادن منطقه المواصی در خان یونس در جنوب نوار غزه که منجر به قتل عام و زخمی شدن ده‌ها نفر شد را، به شدت محکوم می‌کند و این جنایت در چهارچوب ادامه تجاوزات ماشین جنگی اسرائیل علیه غیرنظامیان محاصره شده در غزه است.

این وزارتخانه با رد قاطعانه تداوم جنایات نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین، خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شده و تاکید کرد: عربستان نیروهای اشغالگر اسرائیلی را مسئول کامل نقض مستمر همه هنجارها و قوانین بین‌المللی و بشردوستانه می‌داند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه بر مسئولیت حقوقی، انسانی و اخلاقی جامعه بین‌المللی جهت فعال کردن سازوکارهای پاسخگویی بین المللی و پایان دادن به نقض مداوم قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین المللی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی، تاکید کرد.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که بامداد سه‌شنبه در جریان حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در منطقه المواصی واقع در خان یونس دست کم 40 غیرنظامی به شهادت رسیده و بیش از 60 نفر دیگر زخمی شدند و 20 نفر از آنها به طور کامل در شن دفن شدند.

اداره دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که تاکنون جسد 40 شهید پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن سایر شهدا و مجروحان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که تعداد زیادی از خانواده‌ها به شکل کامل در نتیجه حملات و بمباران‌های دشمن صهیونیستی در شن‌ها دفن شده‌اند و اطلاعی از آنها نیست. ما اکنون با یکی از هولناک‌ترین قتل عام‌ها از زمان آغاز جنگ وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه غزه مواجه هستیم.

این نهاد دولتی در نوار غزه تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر از موشک‌های بسیار سنگین در حملات خود به چادرهای آوارگان استفاده کردند. این در حالی است که ارتش اشغالگر پیش‌تر این منطقه را منطقه امن اعلام کرده بود. همچنین 20 چادر آتش گرفته و در نتیجه بمباران‌ها حفره‌هایی به عمق 9 متر ایجاد شده و بسیاری از خانواده‌ها داخل شن مدفون شده‌اند.

ساکنان و امدادرسانان گزارش دادند که حداقل چهار موشک چادرها را در منطقه المواصی هدف قرار دادند؛ منطقه‌ای که به عنوان «منطقه امن بشردوستانه» در نزدیکی خان یونس اعلام شده بود و مملو از آوارگانی است که از سایر نقاط در نوار غزه به آنجا پناه می‌برند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که آمار شهدا بسیار بالاتر از چیزی است که به طور رسمی اعلام شده و این جنایت یکی از وحشیانه‌ترین کشتارها در غزه از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر ضد این منطقه است. به ویژه اینکه صهیونیست‌ها آمبولانس‌هایی را که به سمت محل جنایت حرکت می‌کردند مورد حمله قرار داده و مانع امدادرسانی آنها به مجروحان شدند.

انتهای پیام/