تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3776504
شناسه : 3776504
تاریخ :
مدیران ارشد متا و گوگل به کنگره آمریکا احضار شدند اقتصاد ایران: قرار است مدیران ارشد اجرایی شرکت های بزرگی از جمله گوگل، ادوب، مایکروسافت و متا پلتفرمز در روزهای آینده در مقابله کمیته اطلاعات سنای آمریکا در خصوص تهدیدهای مربوط به انتخابات شهادت دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته سخنگوی مارک وارنر سناتور آمریکایی و رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، کنت واکر رییس امور جهانی آلفابت(شرکت مادر گوگل)، نیک کلگ رییس امور جهانی متا، برد اسمیت رییس مایکروسافت و نماینده شرکت ادوب ۱۸ سپتامبر در مقابل کنگره حاضر می شوند و شهادت می دهند.

مقامات آمریکایی سعی دارند با تلاش ها برای ترویج اخبار جعلی و اخبار دروغ درباره انتخابات ریاست جمهوری که ۵ نوامبر برگزاری می شود، مقابله کنند. در این انتخابات کامالا هریس معاون رییس جمهور فعلی آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ رییس جمهور سابق این کشور به عنوان نامزد جمهوریخواهان با یکدیگر رقابت می کنند.

ارزیابی های اطلاعاتی پیشین آمریکا نشان داده بود، روسیه و چین سعی در دخالت در انتخابات های آمریکا دارند، هرچند این کشورها اتهامات را رد می کنند. کشورهای مذکور مدعی شده اند آمریکا در امور داخلی آنها دخالت می کند که آمریکا نیز این ادعاها را رد می کند.

مدیران ارشد اجرایی شرکت ها در سال های اخیر در جلسات مرتبط با انتخابات در مقابل کنگره آمریکا شهادت داده اند.