تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776503
شناسه : 3776503
تاریخ :
۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در اراک تعریف شد اقتصاد ایران: اراک - رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلانشهر اراک گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش مدیریت شهری اراک تا پایان سال جاری تعریف شده‌ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرامرز مهاجرانی درگفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌ریزی و هدفگذاری صورت گرفته از ابتدای سال در راستای جذب سرمایه گذار در شهر اراک، اظهار کرد: تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر اراک در سال ۱۴۰۱ به عنوان یک اقدام مهم توسط سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اراک انجام شد.

وی با بیان اینکه در این اطلس ۱۵ طرح برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است، افزود: این پیشنهادات و سه طرح تعریف شده توسط سازمان در واقع یک ریل‌گذاری در حوزه سرمایه‌گذاری برای شهر اراک طی ۷ تا ۸ سال آتی است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک تصریح کرد: در حال حاضر ارزشی مالی این ۱۸ طرح تعریف شده در شهر اراک بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است.

مهاجرانی با اشاره به خریداری اراضی دره گردو از اداره کل راه و شهرسازی توسط شهرداری اراک پس از حدود ۱۵ سال، گفت: بخش عمده‌ای از اراضی خریداری شده توسط شهرداری جنبه سرمایه‌گذاری دارد و با توجه به شرایط عمومی شهر اراک و مطالبه مردم نسبت به وضعیت گردشگری دره گردو، تمام انرژی برای جذب سرمایه‌گذار به طرح گردشگری دره گردو هزینه شد و در این راستا نخستین سرمایه‌گذاری طرح هایپر کالای این دره مدنظر قرار گرفت.

۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در اراک تعریف شد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک وسعت این طرح را ۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع دانست و افزود: در این طرح مدنظر است که فضایی مانند سرای ایرانی ایجاد شود تا اقدام به عرضه کالا و لوازم منزل کند و ارزش سرمایه‌گذاری در این طرح نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مهاجرانی گفت: اسناد، مدارک و فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در سامانه ستاد بارگذاری شده است و تا این لحظه ۱۵ شرکت در این فراخوان شرکت کرده‌اند و ۲۶ شهریورماه موعد بازگشایی پاکات مناقصه است و امید است به زودی عملیات اجرایی اولین طرح در این منطقه کلید بخورد.

وی اضافه کرد: علاوه بر طرح هایپر کالا، احداث مجتمع خدمات بین راهی دره مدنظر است که در کمربندی جنوبی احداث خواهد شد که با تعیین سهم شهرداری و سرمایه‌گذار در این پروژه و اخذ مجوز شورای شهر، فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار در سامانه ستاد دنبال می‌شود.

مهاجرانی با بیان اینکه در این منطقه احداث طرح تله‌سیژ اجرایی خواهد شد، گفت: در معاونت امور زیربنایی شهرداری پروژه احداث پارک آبی نیز در حال پیگیری است و سازمان سرمایه‌گذاری تلاش کرد تا شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به این ۲ طرح تله‌سیژ و پارک آبی دعوت شوند.

وی اضافه کرد: طرح ایجاد ۴ ایستگاه دوچرخه در دره گردو تا ۲۰ روز دیگر در سامانه بارگذاری می‌شود و حدود ۵۰ دوچرخه به واسطه این ایستگاه‌ها در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه‌گذاری در اراک تعریف شد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اراک با اشاره به اینکه از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری مدنظر شهرداری اراک، احداث سیتی‌سنتر در محدوده میدان امام خمینی (ره) اراک است، گفت: نقشه‌های این طرح در دست تهیه است و طی کردن پروسه قانونی و اداری آن حدود ۴ ماه زمان می‌برد و سپس برای جذب سرمایه‌گذار در اوایل زمستان اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح‌های مذکور در واقع حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال ارزش مالی دارد و امسال در دستور کار سازمان قرار دارد و تعدادی طرح خرد نیز در دستورکار است.

مهاجرانی تصریح کرد: طرح‌های سرمایه گذاری ویژه هستند و چنانچه ۲۶ شهریورماه برای طرح هایپر کالا پاکتی واصل شود اولین طرح سرمایه گذاری امسال به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود.