تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776496
شناسه : 3776496
تاریخ :
پوتین: آمریکا باعث تحریک مسابقه تسلیحاتی می‌شود اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه ایالات متحده با اقدامات خود در حال تحریک مسابقه تسلیحاتی جدید است، تاکید کرد: در چنین شرایطی طرف روسی به تقویت ناوگان دریایی خود، از جمله بخش استراتژیک هسته‌ای آن ادامه خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که ایالات متحده با اقدامات خود در حال تحریک یک مسابقه تسلیحاتی جدید است. پوتین که روز سه شنبه از طریق ارتباط ویدئویی در مرحله فعال رزمایش فرماندهی و ستادی استراتژیک «اقیانوس-2024» شرکت داشت، به این نکته اشاره کرد که واشنگتن با اقدامات تهاجمی خود تلاش می‌کند تا به برتری نظامی قابل‌توجهی دست یابد و «معماری امنیتی موجود و توازن قدرت در منطقه آسیا-اقیانوسیه را مختل کند». 

وی افزود: «در واقع، ایالات متحده با تحریک یک مسابقه تسلیحاتی جدید، به امنیت متحدان اروپایی و آسیایی خود بی‌اعتنایی می‌کند». 

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که ایالات متحده آشکارا درباره برنامه‌های خود برای استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد، از جمله در منطقه آسیا-اقیانوسیه صحبت می‌کند. وی افزود: «به‌عنوان اولویت‌های اصلی برای استقرار این موشک‌ها، جزایر واقع در بخش غربی اقیانوس آرام و همچنین برخی کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه در نظر گرفته شده‌اند. در همین حال، نیروهای مسلح آمریکا در حال تمرین انتقال و استقرار سامانه‌های موشکی پیشرفته در این منطقه هستند.»

 روسیه به تقویت ناوگان دریایی خود و بخش هسته‌ای آن ادامه خواهد داد

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید کرد که در چنین شرایطی بسیار مهم است که روسیه به تقویت ناوگان دریایی خود، از جمله بخش استراتژیک هسته‌ای آن ادامه دهد. رئیس جمهور گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که ما به تقویت ناوگان دریایی خود، از جمله بخش استراتژیک هسته‌ای آن ادامه خواهیم داد. ما به‌صورت سیستماتیک و جامع تمامی انواع و نیروهای نظامی خود را توسعه خواهیم داد، قابلیت‌های تهاجمی آن‌ها را افزایش داده و آموزش خدمه کشتی‌ها و واحدهای ساحلی و هوایی را با در نظر گرفتن تجربیات واقعی جنگی بهبود خواهیم بخشید.» 

پوتین همچنین اشاره کرد که در جریان رزمایش‌ دریایی «اقیانوس-2024» مأموریت‌هایی با نزدیک‌ترین شرایط به عملیات‌های واقعی انجام خواهند شد. وی افزود که چنین مانورهای گسترده‌ای برای اولین بار است که در طول سه دهه اخیر برگزار می‌شوند. 

او همچنین با تاکید بر اینکه روسیه باید آماده هر گونه تحول احتمالی در اوضاع بین المللی باشد، افزود: «رزمایش‌ کنونی به‌طور همزمان در آب‌های اقیانوس آرام و شمالی، دریای مدیترانه، دریای خزر و دریای بالتیک برگزار خواهند شد. در این رزمایش‌ها، ناوگان دریایی، بخش‌های هوانوردی دوربرد و حمل‌ونقل نظامی شرکت خواهند کرد.  ضمن اینکه کشتی‌ها و هواپیماهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیز در تمرینات عملی شرکت خواهند کرد.» 

رئیس جمهور روسیه  یادآور شد که 15 کشور به‌عنوان ناظر به این رزمایش‌ها دعوت شده‌اند. 

در عین حال، آندری بلویوسوف، وزیر دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که در جریان این رزمایش‌، نیروهای ناوگان دریایی روسیه اقدامات دفاعی در برابر تهاجم احتمالی از جهات دریایی را تمرین خواهند کرد. وی به رئیس‌جمهور گزارش داد: «برنامه‌ریزی شده تا مأموریت‌هایی برای دفاع در برابر تهاجم گسترده احتمالی از جهت‌های اقیانوس انجام شوند، همچنین مبارزه با قایق‌های بدون سرنشین و پهپادها و دفاع از پایگاه‌های نیروی دریایی نیز مورد تمرین قرار خواهند گرفت.»

رزمایش‌ چندجانبه «اقیانوس-2024» در آب‌های اقیانوس آرام و شمالی، دریای مدیترانه، خزر و بالتیک از روز گذشته، سه‌شنبه، آغاز شده و تا 16 سپتامبر ادامه خواهند داشت. بیش از 400 کشتی جنگی، زیردریایی و کشتی‌های پشتیبانی، بیش از 120 هواپیما و بالگرد و همچنین بیش از 90 هزار نفر نیروی نظامی در این رزمایش‌ها شرکت دارند. علاوه بر این، چهار کشتی جنگی و یک کشتی پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیز در این رزمایش‌ مشارکت دارند.

انتهای پیام/