تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3776493
شناسه : 3776493
تاریخ :
عسل مانوکا؛ درمانی نویدبخش برای سرطان سینه؟ اقتصاد ایران: محققان دانشگاه کالیفرنیا به تازگی اعلام کرده‌اند که عسل مانوکا ممکن است به عنوان یک گزینه جایگزین برای پیشگیری و درمان سرطان سینه، به ویژه سرطان سینه مثبت ER، در مدل‌های حیوانی و سلول‌های سرطانی مؤثر واقع شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نبوز، تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲.۳ میلیون زن در سراسر جهان به سرطان سینه مبتلا شده‌اند که این بیماری را به دومین سرطان شایع در جهان تبدیل کرده است. حدود ۸۰ درصد از این تشخیص‌ها شامل سرطان سینه مثبت ER هستند، به این معنی که سلول‌های سرطانی دارای گیرنده‌هایی هستند که به هورمون استروژن متصل می‌شوند و برای رشد نیاز به این هورمون دارند.

طبق گزارش «مدیکال نیوز تودی»،در حال حاضر، گزینه‌های درمانی موجود برای سرطان سینه مثبت ER شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و هورمون درمانی هستند. مطالعات قبلی نیز به بررسی روش‌های مکمل و جایگزین مانند مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی، یوگا و طب سوزنی برای کمک به درمان این نوع سرطان پرداخته‌اند.

در این تحقیق، محققان از مدل‌های سلولی و حیوانی برای بررسی تأثیر عسل مانوکا بر سرطان سینه استفاده کردند. عسل مانوکا، که از شهد درخت مانوکا در استرالیا و نیوزیلند تولید می‌شود، به خاطر ترکیبات زیست‌فعال و مواد مغذی منحصر به فردش شناخته شده است.

دکتر «ریچارد پیتراس»، استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «عسل مانوکا حاوی مواد مغذی خاصی است که احتمالاً به مزایای سلامتی آن کمک می‌کند.» در تحقیقات، مشخص شد که عسل مانوکا باعث کاهش ۸۴ درصدی رشد تومور در موش‌های دارای سلول‌های سرطان سینه مثبت ER می‌شود و تأثیر منفی بر سلول‌های سالم یا عوارض جانبی عمده‌ای ایجاد نمی‌کند.

پیتراس اضافه کرد: «نتایج ما امیدوارکننده است، اما نیاز به تحقیقات بیشتری برای بررسی اثربخشی ضد تومور و مسیرهای مولکولی زیربنای این تأثیرات وجود دارد.»

محققان همچنین دریافتند که استفاده از عسل مانوکا به کاهش سطوح مسیرهای سیگنالی که معمولاً در سرطان افزایش می‌یابند، کمک می‌کند. این یافته‌ها می‌تواند به توسعه درمان‌های نوین و مؤثرتر برای سرطان سینه منجر شود.