تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776454
شناسه : 3776454
تاریخ :
مشکل پس زدگی فاضلاب در محله هفتون اصفهان رفع می شود اقتصاد ایران: اصفهان- مدیر عامل آبفای استان اصفهان از اصلاح کلکتور فرسوده فاضلاب در خیابان پروین با هدف رفع مشکل پس زدگی فاضلاب در محله هفتون خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: در این عملیات ظرف مدت ۶ ماه، ۷۹۱ متر لوله فاضلاب سیمانی با لوله‌هایی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر پلی اتیلن جایگزین می‌شود که تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اعتبار لازم برای انجام این پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته، اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ و مشارکت بانک‌ها برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان تخصیص یافته است و از ۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان، بازسازی ۳۰۰ کیلومتر به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در این میان ۳۰ کیلومتر آن باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان همچنین از اصلاح کلکتور فاضلاب کنار گذر اتوبان آقابابایی با لوله ۵۰۰ میلیمتر پلی اتیلن با هزینه‌ای بالغ ۶۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: در حال حاضر این پروژه به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

اکبریان ادامه داد: طی یک سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر احداث و توسعه و ۲۱ کیلومتر اصلاح و بازسازی در شبکه‌های فاضلاب انجام شده، همچنین هشت کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب نیز اجرا شده است.