تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776444
شناسه : 3776444
تاریخ :
مدارس استان بوشهر آماده اول مهر/ هیج کلاسی بدون معلم نمی‌ماند اقتصاد ایران: بوشهر- در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، مدارس استان بوشهر آماده میزبانی از دانش‌آموزان است، معلم کلاس ها تامین شده و والدین نیز برای مهر و شروع فعالیت مدارس آماده می شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در آستانه ماه مهر قرار داریم و مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس در حال آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی هستند و در کنار این، دانش‌آموزان و اولیای آنها نیز مشغول تأمین نیازها برای حضور در کلاس‌های درس هستند.

هر ساله یکی از دغدغه‌های مهم در ابتدای مهرماه، آماده‌سازی مدارس و کلاس‌های درس است که البته طی سال‌های اخیر این روند بهتر شده و مدارس در فصل تابستان به نوعی بهسازی شده و برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند که در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

یکی از مهمترین موضوعات برای آغاز سال تحصیلی جدید، تأمین معلم برای کلاس‌های درس است که طی سال‌های گذشت تعدادی از کلاس‌های درس در برخی نقاط بدون معلم می‌ماندند که باید با تلاش مضاعف و ساماندهی ویژه نیروی انسانی در آموزش و پرورش از بروز چنین مشکلاتی پرهیز شود.

آموزش و پرورش به عنوان متولی امر باید ساماندهی نیروی انسانی به ویژه معلمان را تا قبل از مهرماه قطعی کند تا هیچ کلاسی بدون معلم نماند و فعالیت‌های آموزشی از روز اول با کیفیت مناسب دنبال شود.

در کنار اقداماتی که آموزش و پرورش برای آماده‌سازی مدارس، کلاس‌های درس، تأمین نیروی انسانی و معلم برای کلاس‌ها و… انجام می‌دهد، دانش‌آموزان و اولیا نیز تلاش ویژه‌ای برای آمادگی در اول مهر دارند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه مد نظر، تهیه کتاب و نوشت‌افزار، تأمین لباس فرم، هماهنگی برای سرویس مدارس و… از جمله اقداماتی است که این روزها دانش‌آموزان و به ویژه والدین آنها به شدت دنبال می‌کنند.

افزایش هزینه‌های تحصیل

یکی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال شاهد افزایش قیمت تحصیل برای فرزندان خود هستیم و این موضوع کار را برای ما سخت کرده است.

وی اضافه کرد: مدارس شهریه‌ها را افزایش داده‌اند و قیمت نوشت‌افزار و دیگر ملزومات تحصیلی افزایش یافته است ولی ما مجبور به تأمین این موارد هستیم.

مدارس استان بوشهر آماده اول مهر/ هیج کلاسی بدون معلم نمی‌ماند

یکی دیگر از والدین نیز بیان کرد: از چند روز پیش نسبت به تأمین نیازهای فرزند خود از جمله کیف و کفش، لباس، نوشت‌افزار و… اقدام کرده‌ایم و هماهنگی لازم برای سرویش نیز انجام شده است تا برای اول مهر مشکلی نداشته باشیم.

مدارس استان بوشهر آماده هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با شعار «برای ایران برای مدارس» آغاز می‌شود و تلاش‌های گسترده‌ای برای آماده‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان انجام شده است.

علی موحدی از اعزام کاروان تجهیزات آموزشی به مدارس استان بوشهر با همکاری اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز تأمین و توزیع شده و موارد باقی‌مانده نیز تا قبل از مهرماه تأمین خواهد شد.

وی از ورود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز به کلاس‌های درس استان بوشهر در سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد :۲۴ هزار نفر از این دانش‌آموزان کلاس اولی هستند که نسبت به سنجش همه دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف اقدام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: برای اول مهرماه شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس استان بوشهر فراهم است و با تدابیر اتخاذ شده هیچ کلاسی در این استان بدون معلم نخواهد بود.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۱۱ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر تاکید کرد: در این سال تحصیلی ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شامل ۱۰ هزار معلم، آموزگار و دبیر در کنار پنج هزار و ۵۰۰ نیروی اداری فعالیت خواهند داشت.

موحدی از بهبود وضعیت استان بوشهر در زمینه نیروی انسانی خبر داد و گفت: امسال نسبت به دیگر سال‌ها کمترین کمبود را داریم و معلم برای کلاس‌های درس تأمین شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت

علی فرهمندپور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال نیز مانند سال‌های گذشته پویش توزیع ۵ هزار و ۶۰۰ بسته آموزشی و نوشت افزار را در مناطق کم برخوردار آغاز کرده و به کمک گروه‌های جهادی در حال انجام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون پویش توزیع وسایل سرمایشی و گرمایشی، مشق احسان، توزیع بسته‌های معیشتی، اطعام غدیر و اطعام اربعین را داشته ایم.

مدارس استان بوشهر آماده اول مهر/ هیج کلاسی بدون معلم نمی‌ماند

توسعه زیرساخت‌های آموزشی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر جهش بزرگی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان بوشهر رخ داده است.

اکبر پورات ادامه داد: ۹۴۱ کلاس درس در سه سال گذشته در سطح استان با محوریت مناطق محروم و کم برخوردار به بهره‌برداری رسید و در هفته دولت امسال ۲۵ مدرسه در استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۷ طرح آغاز شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید افزود: مدیریت ارشد استان تمرکز وسیعی برای تجهیز و نوسازی مدارس در سال جاری به عنوان یک اولویت در نظر گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: مدارس استان در زمینه تأمین و پرداخت قبوض برق و آب دارای مشکلاتی هستند که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با آنها در این خصوص همکاری داشته باشند.

پورات ادامه داد: همچنین دستگاه‌های مانند گاز، مخابرات و نیروی انتظامی هم در زمینه ارائه خدمات و همچنین کمک به امنیت و ترافیک با مدارس و آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: در زمینه حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای خرید کتاب و لوازم التحریر به همراه پویش جمع آوری کمک‌های مردمی اقدامات لازم انجام شود.