تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776295
شناسه : 3776295
تاریخ :
ساخت و تکمیل پلاتو در شهرهای کردستان کلید خورده است اقتصاد ایران: سنندج-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ساخت و تکمیل پلاتو در شهرهای کردستان کلید خورده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی شامگاه سه شنبه در آئین پایانی دومین جشنواره استانی تئاتر تک نفره دهگلان اظهار کرد: به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی وهنری در شهرهای استان کردستان ساخت و تکمیل پلاتو در تمامی شهرهای استان رقم خورده است.

وی از کلنگ‌زنی پلاتوی شهر دهگلان خبر داد و افزود: این کلنگ‌زنی همزمان با اختتامیه این جشنواره صورت گرفت.

وی یادآور شد: در شهرهای سقز، دیواندره، کامیاران و بیجار نیز پلاتوهای چند منظوره تکمیل و در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: در چند سال اخیر برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری استان که فقط در مرکز استان برگزار می‌شد، اکنون در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

دریایی تصریح کرد: روزگاری رؤیای هنرمندان شهر دهگلان برگزاری جشنواره‌ای هنری در این شهر بود که با طراحی جشنواره تئاتر تک نفره و برگزاری همایش بزرگداشت ملأ عبدالله باشماق این رؤیا محقق شد.

وی با اشاره به اینکه کردستان امروز دارای عناوینی از جمله پایتخت کتاب ایران، شهر خلاق موسیقی جهان و شهر مسجد و مناره‌ها است، یادآور شد: این عناوین بیانگر سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های عظیم این این استان فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان به امنیت و آسایش ایران اسلامی پرداخت و اذعان کرد: هم‌اکنون در شهر غزه با دسیسه استکبار جهانی و توسط رژیم صهیونیستی، نسل کشی روی می‌دهد در حالیکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان دارای امنیت و آسایش است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف دومین جشنواره استانی تئاتر تک نفره دهگلان معرفی شدند.

در پایان دو روز رقابت ۱۰ اثر نمایشی و یک اثر موضوعی در دومین جشنواره استانی تئاتر تک نفره دهگلان در بخش‌های مختلف بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، نمایشنامه نویسی، کارگردانی برگزیدگان اعلام و دو اثر برای جشنواره تئاتر استانی و کوردی سقز معرفی شد.

ساخت و تکمیل پلاتو در شهرهای کردستان کلید خورده است

ساخت و تکمیل پلاتو در شهرهای کردستان کلید خورده است