تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776294
شناسه : 3776294
تاریخ :
پساب ورودی به دریا کاملاً استاندارد و ایمن است اقتصاد ایران: بندرعباس -استاندار هرمزگان از استانداردسازی و ایمن شدن پساب ورودی به دریا تحت آزمایشات مختلف، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر سه شنبه در نشست کارگروه پایش پیشرفت فاز ۴ طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر پساب ورودی به دریا تحت آزمایشات مختلف کاملاً استاندارد و ایمن‌سازی شده و در دریا رهاسازی می‌شود و شوری این پساب ۰/۱ شوری آب دریا است.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه انتقال پساب به صنایع بندرعباس عنوان کرد: همچنان بخشی از فاضلاب محلات بافت فرسوده به خورها می‌ریزد که برای این بخش نیز طرحی ارائه شده و تا یکی دو هفته آینده عملیات ساماندهی آن نیز آغاز خواهد شد.

دوستی با بیان اینکه سه فاز از پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس به اتمام رسیده و سه فاز دیگر نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار متر مکعب پساب تصفیه شده با EC - سی هزار بدون اینکه استفاده‌ای شود در دریا رهاسازی می‌شود و از این بابت هر روز تأخیر در تکمیل طرح ساماندهی انتقال پساب به صنایع ۸۰ هزار دلار به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

استاندار هرمزگان از پیگیری مستمر برای حل مشکلات ارزی طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب خبر داد و افزود: مشاور طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس باید برای استفاده از ۱۰۰ هزار متر مکعب آب تصفیه شده در صنایع استان، وارد مذاکره شود.