تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776288
شناسه : 3776288
تاریخ :
رسانه عبری: حجم شکایات علیه وزارت جنگ افزایش یافته است اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان فاش کرد، شمار قابل توجهی از صهیونیست‌ها در حال تدارک برای شکایت از وزارت جنگ هستند تا زیان‌های وارد شده به آنها ناشی از جنگ غزه را جبران کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، جنگ شمشیرهای آهنین (تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه) پرونده‌های قضائی علیه وزارت جنگ را افزایش می‌دهد.

به نوشته این رسانه عبری زبان شمار زیادی از نظامیان کادر، نیروهای احتیاط، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی با شکایت از وزارت جنگ خواستار دریافت غرامت هستند.

رویا ادیکا، نویسنده این گزارش آورده است، بدبختانه در روز 7 اکتبر 2023 و دقیقا از زمانی که جنگ شمشیرهای آهنین آغاز شد، چهره اسرائیل به سوی بدتر شدن تغییر کرد.

جنگ هزینه‌های سنگینی را برای اسرائیل به همراه آورده و این بهای سنگین همچنان توسط اسرائیل پردخت می‌شود، زیان‌‌هایی که به طور حتم تا نسل آینده نیز گریبان اسرائیل را خواهد گرفت.

در این جنگ تعداد زیادی از نظامیان، نیروهای احتیاط، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی آسیب دیده و خانواده‌های متعددی اعضای خود را از دست دادند، این در حالی است که تعداد زیادی هم همچنان در غزه در اسارت به سر می‌برند.

نویسند در این گزارش خود اعلام کرد، تلاش دارد در ادامه نظر شماری از کسانی که در جریان این جنگ آسیب دیده‌اند را در رابطه شکایت علیه وزارت جنگ منعکس کند.

این در حالی است که غیر نظامیانی که در روز 7 اکتبر آسیب دیده و مجروح شدند باید درخواست‌های خود را برای موسسه تامین اجتماعی اسرائیل ارسال کرده تا به عنوان قربانی اقدامات خصمانه محسوب شوند.

اما در رابطه با نظامیان که این گزارش به آن اختصاص پیدا کرده، چه سربازان و چه نیروهای احتیاط، پلیس و نیروهای امنیتی که در این جنگ زخمی و معلول شده‌اند باید درخواست‌های خود را به وزارت جنگ ارسال کرده و وزارت جنگ هم موظف است در اسرع وقت به آن پاسخ دهد.

اما در عین حال این مسئله هم باید مد نظر قرار بگیرد که این در خواست به مثابه یک دادخواست قضائی علیه وزارت جنگ است و باید جزئیات کاملی در رابطه با محل و نحوه زخمی‌ شدن به ثبت برسد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، با این وجود براساس دستور العمل موجود در وزارت جنگ، افرادی که دچار معلولیت 9 درصد و کمتر شده‌اند هیچ خسارتی دریافت نمی‌کنند.

افرادی که بین 10 تا 19 درصد معلولیت پیدا کرده‌اند خسارت مالی برای یک بار و بین 60 هزار شیکل برای 10 درصد تا 229  هزار شیکل برای معلولیت 19 درصد دریافت می‌کنند.

اما نظامیانی که از 20 درصد به بالا در این جنگ دچار معلولیت شدند فقط می‌توانند از مستمری ماهانه برخوردار شوند.

در ادامه این گزارش آمده است، آمار وحشتناکی از شمار افرادی که دچار اختلال و شوک بعد از حادثه شده‌اند، به نحوی که تقریبا نیمی از کسانی که حوادث روز 7 اکتبر را به چشم دیدند از این شرایط رنج می‌برند، همین امر باعث شد تا وزارت جنگ اعلام کند تمامی این افراد فقط از 12 جلسه روان درمانی رایگان بهره‌مند خواهند شد.

نویسنده در پایان آورده است که بعد از جنگ شمشیرهای آهنین شمار زیادی از دادخواست‌ها علیه وزارت دفاع تقدیم شده است، امکان کوتاه کردن مدت رسیدگی به این دادخواست‌ها هم وجود ندارد و همه آنها باید در پروسه‌ای طولانی و پیچیده قرار بگیرند.

وی به معلولان جنگ رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه (که ظاهرا تعداد آنها هم کم نیست) توصیه می‌کند نباید خسته شد و افراد نباید از حقوق و مزای خود چشم پوشی کنند.

انتهای پیام/