تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3776283
شناسه : 3776283
تاریخ :
تاکید ارمنستان بر نقش مثبت ایران در تحولات قفقاز جنوبی اقتصاد ایران: وزیر خارجه ارمنستان ضمن تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات قفقاز جنوبی و تقدیر از سیاست‌های کشورمان در این حوزه، برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه اندیشکده‌ای و آموزشی اعلام آمادگی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن شیخ الاسلامی معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، در حاشیه اولین دور مجمع گفتگوی ایروان که روز سه شنبه بیستم شهریور در ایروان افتتاح شد، با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار، شیخ الاسلامی مراتب سلام های گرم عراقچی وزیر خارجه را به دولت و ملت ارمنستان ابلاغ نموده و بر اراده دولت چهاردهم مبنی بر حفظ و توسعه سیاست سنتی دوستی و همکاری همه جانبه با کشور همسایه و دوست ارمنستان تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به حضور هیات های دانشگاهی و اندیشکده ای ارمنستان در تهران در ماه های اخیر و نیز برگزاری دوره آموزش های دیپلماتیک جهت دیپلمات های جوان ارمنستان در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، بر آمادگی جهت توسعه همکاری ها در حوزه اندیشکده ای و آموزشی و نیز اسناد تاریخی تاکید نمود.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان و تاکید بر این که مایل است در اولین فرصت دیدار دو وزیر خارجه صورت گیرد، بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی ارمنستان تاکید کرد و ضمن تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات قفقاز جنوبی و تقدیر از سیاست های کشورمان در این حوزه، برای تقویت هر چه بیشتر همکاری ها در حوزه اندیشکده ای و آموزشی اعلام آمادگی نمود.

شیخ الاسلامی که برای شرکت در مجمع گفتگوی ایروان به ارمنستان سفر کرده، در نشست ویژه این مجمع، طی سخنانی مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه قفقاز جنوبی را تبیین کرد.

انتهای پیام/