تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3776244
شناسه : 3776244
تاریخ :
فتح امارات به سبک کی‌روش و با فرمول قلعه‌نویی اقتصاد ایران: تیم ملی ایران با نتیجه یک بر صفر و با تک گل مهدی قایدی مقابل امارات به پیروزی رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: تیم ملی ایران در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف امارات رفت و در یک بازی کاملا دفاعی با تک گل مهدی قائدی میزبان خود را شکست داد.

  دیدار تیم ملی ایران مقابل امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (سه‌شنبه) آغاز شد. در این دیدار که در ورزشگاه هزا بن زائد شهر العین برگزار شد، تیم ملی ایران با تک گل مهدی قائدی حریف خود را شکست داد. البته در دقایق پایانی بازی هم این وی ای آر بود که وقتی داور بازی اشتباه کرد و نقطه پنالتی را به سود امارات نشان داد، به داد ایران رسید تا امیر قلعه نویی از وی ای آر «ممنون دار» باشد

ترکیب تیم ملی امارات

خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس (۸۴-فهد بدر)، عبدالله حمد، یحیی نادر (۸۴-حسام فائز)، حارب عبدالله،طحنون الزعابی (۶۴-فابیو لیما)، یحیی الغسانی (۵۸-احمد صالح) و کایو کاندو

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی (۷۵-محمد قربانی)، امید نورافکن، سامان قدوس (۵۶-علی قلی زاده)، مهدی قایدی (۵۶- سردار آزمون)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح گل:

امارات ۰-۱ ایران (مهدی قایدی دقیقه 3+45): دامی و بازی بدون توپ طارمی باعث شد قایدی در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شود و قایدی پس از دریبل کردن مدافع اماراتی به زیبایی گل اول را وارد دروازه امارات کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۷: در وضعیتی که طارمی فرصت شوت‌زنی داشت، با تعلل کردن یک موقعیت خوب را از دست داد.

دقیقه ۹: این بار طارمی در موقعیت تک به تک با خالد عیسی صاحب توپ شد اما گلر امارات با تنگ کردن زاویه، توپش را مهار کرد.

دقیقه ۱۷: ارسال صورت گرفته روی دروازه ایران با ضربه سر به‌موقع محمدی دور شد.

دقیقه ۳۰: ارسال خطرناک اماراتی‌ها در شرایطی که کایو برای سر زدن آماده بود، از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: اشتباهات پی‌درپی مدافعان اماراتی باعث شد شوت نورافکن در پشت سر عناصر دفاعی امارات به قایدی برسد که این بازیکن در کمال فرصت‌طلبی خود، دروازه خالد عیسی را باز کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت و گل مردود شد.

دقیقه ۴۷: نفوذ و دریبل دو طرفه صالح حردانی با دخالت مدافع اماراتی همراه شد و توپش به کرنر رفت.

دقیقه ۵۵: تیم ملی ایران در نیمه دوم فشار تهاجمی خودش را بیشتر کرده و آرام آرام برای خلق موقعیت جلو می‌روند.

دقیقه ۷۶: شوت صالح پس از برخورد به کمر قربانی از دروازه ایران دور شد.

دقیقه ۷۶: ضدحمله خوبی که آزمون و طارمی داشتند با تعلل بی مورد و عملکرد ضعیف قلی زاده باعث شد از دست برود!

دقیقه ۷۷: ارسال صالح با اختلافی کم از کنار سر کایو به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: پاس عمقی طارمی باعث خلق یک موقعیت دو به تک بین سردار آزمون و خالد عیسی و علی صالح شد که با ضربه زمینی سردار نیز همراه شد ولی عیسی به خوبی آن را پای خود مهار کرد.

دقیقه ۸۵: نفوذ فوق العاده علی صالح دفاع ایران را کاملا بهم ریخت و در لحظه‌ای که در گوشه محوطه جریمه گیر افتاده بود، توپ به دست صالح حردانی برخورد کرد و داور کره‌ای بازی اعلام پنالتی کرد؛ این صحنه توسط VAR مورد بازبینی قرار گرفت و پنالتی رد شد!

 

پ