تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3776230
شناسه : 3776230
تاریخ :
تأکید ایران و صربستان بر تقویت همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاون نخست‌وزیر صربستان روز سه‌شنبه در دیداری در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس بر تقویت اشتراکات و همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار که در سن‌پترزبورگ انجام شد، با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و صربستان در عرصه بین‌المللی، افزایش سطح مبادلات اقتصادی ، همکاری‌های علمی و فناورانه را خواستار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه بر ضرورت همکاری برای مقابله با عوامل ناامنی تاکید کرد و گفت: امروزه موضوع محیط زیست و آب یکی از مهمترین مسائل کشورها است که با امنیت ملی کشورهای مختلف پیوند خورده است.

وی در این دیدار در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی بریکس افزود: جمهوری اسلامی ایران و صربستان دارای اشتراکات فراوان و منافع مشترک در عرصه بین‌المللی هستند و لازم است همگرایی دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

احمدیان یادآور شد: سازمانهایی نظیر شانگهای و بریکس از ظرفیت های مهم در مسیر چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی برخوردار هستند.

معاون نخست‌وزیر صربستان نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان‌ خاطرنشان کرد: صربستان تلاش می کند بازیگری مستقل در عرصه مناسبات بین‌المللی باشد.

الکساندر وولین با ابراز تسلیت مجدد شهادت آیت‌الله رئیسی، وزیر خارجه و همراهان ایشان در سانحه هوایی گفت: صربستان به طور کامل آمادگی دارد با دولت جدید ایران، همکاری ها را در همه عرصه ها گسترش دهد.

معاون نخست‌وزیر صربستان در ادامه، بریکس را یکی از ظرفیت های مهم بین‌المللی برای تقویت چندجانبه گرایی عنوان کرد و گفت: ما نیز معتقد هستیم دوران یکجانبه گرایی به پایان رسیده است.

انتهای پیام/