تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776228
شناسه : 3776228
تاریخ :
طرح توسعه آرامگاه شمس تبریزی در خوی اتمام یابد اقتصاد ایران: ارومیه-استاندار آذربایجان غربی بر اهتمام ویژه همه بخش‌های مرتبط برای اتمام طرح توسعه آرامگاه شمس تبریزی در خوی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح مقبره شمس در خوی و همچنین دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا افزود: شهرداری خوی چند پلاک باقی مانده برای اجرای کامل پروژه عمرانی را نیز تملک کند.

وی اضافه کرد: در شهر خوی، شورای شهر و شهرداری همگرایی خاصی دارند که منجر به توسعه این خطه در تمامی جوانب شده است و این همگرایی در بین فرمانداری، مجموعه مدیریت شهری، امام جمعه و نماینده مجلس نیز وجود دارد.

معتمدیان با بیان اینکه سه قطب به عنوان کریدورهای فرهنگی معرفی شده که شهر خوی در آذربایجان غربی یکی از آنها است، اظهار کرد: این شهر به دلیل اشتراکات فرهنگی با ۱۱ کشور که داریم، می‌تواند مثل نگین بدرخشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بین‌المللی کردن فرودگاه خوی نیز باید پیگیری شود چراکه کریدور هوایی قطعاً در توسعه گردشگری و تعامل بین مسؤولان شهرهای قونیه با خوی می‌تواند مؤثر باشد.

معتمدیان با اشاره به برگزاری موفق طرح عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مرز تمرچین گفت: این امر انقلابی فرهنگی از قفقاز تا مرز پیرانشهر بود و پیوندی فرهنگی را در منطقه را نشان داد.

وی به ویژگی‌های برجسته استان آذربایجان‌غربی از نظر آثار تاریخی و فرهنگی افزود: آذربایجان غربی از لحاظ ثبت آثار تاریخی سومین استان کشور به شمار می‌رود و همین امر تاریخی بودن استان را می‌رساند که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.