تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776214
شناسه : 3776214
تاریخ :
بازگشت ۵۱۰ واحد صنعتی راند و نیمه راکد در اصفهان به چرخه تولید اقتصاد ایران: کاشان - مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان از بازگشت ۵۱۰ واحد صنعتی راند و نیمه راکد در استان اصفهان به چرخه تولید طی سه سال گذشته خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امید شریفی عصر سه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان دومین شهر صنعتی و بااهمیت استان اصفهان است، اظهار داشت: استان اصفهان موقعیت خاصی در بخش تولید و صنعت در کشور دارد به طوری که استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۹ هزار واحد صنعتی وجود دارد، ابراز داشت: البته در سطح استان با وجود تمام حمایت‌ها، واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی و تولیدی نیز وجود داشته است که برگشت این واحدها به تولید یکی از برنامه‌های مهم استانداری بوده و هست.

مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۵۱۰ واحد راکد و نیمه راکد استان اصفهان به چرخه تولید برگشته است، تصریح کرد: در سه سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی اصفهان نیز افزایش ظرفیت داشته‌اند.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح کشور گفت: استان اصفهان رتبه نخست احیای واحدهای راکد و نیمه راکد را در سطح کشور کسب کرده است.

شریفی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته مجوز لازم برای بهره برداری سه هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی صادر شده است، افزود: نرخ بیکاری در استان اصفهان با تلاش‌های انجام شده از ۱۱ درصد به هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های استانداری اصفهان را در بخش گردشگری و همچنین دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: سند توسعه اقتصاد گردشگری استان اصفهان مصوب شده است که اتفاق فرخنده ای است.

مدیرکل اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های پیش‌ران استان اصفهان مورد پیگیری جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: در استان اصفهان ۱۵ پروژه پیش‌ران تعریف شده است که این پروژه‌ها در سطح استان اصفهان پخش شده‌اند و کاشان هم استثنا نیست.

وی در زمینه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان هم ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه شرکت‌های دانش بنیان با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز داشت: در سطح استان اصفهان ۲۱ زنجیره ارزش مزیت‌دار شناسایی شده است که در شهرستان کاشان دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فرش جز حوزه‌های پروژه‌های پیش‌ران بوده است.