تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776198
شناسه : 3776198
تاریخ :
رتبه دوم خوزستان در تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران: اهواز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: این استان در بین ۳۱ استان کشور پس از تهران رتبه دوم تولید ناخالص داخلی را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی ظهر امروز سه شنبه در همایش‌هایش جامع رهیافت همکاری‌های بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: خوزستان تنها استان در کشور است که سه اتاق بازرگانی دارد و این بیانگر اولویت دادن به تجارت و انجام فعالیت‌های بازرگانی با کشورهای همسایه است.

وی افزود: خوزستان در بین ۳۱ استان کشور رتبه دوم تولید ناخالص داخلی را پس از تهران دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان با اشاره به وجود بحران آب در دنیا و خاورمیانه، یادآور شد: خوزستان دربرگیرنده پر آب ترین رودهای ایران است که موضوع و چالش آب در دنیا به عنوان یکی از مسائل مهم در کشاورزی و امنیت غذایی مطرح است.

راضی جلالی نقش خوزستان را در تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی مهم دانست و افزود: خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور با حجم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ و کوچک در خوزستان، گفت: ما بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور و پتروشیمی‌ها در ایران هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان ادامه داد: مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان یک شرکت صنعتی و کشاورزی محصولات متنوعی را با ارزش افزوده بالا تولید می‌کند.

راضی جلالی با اشاره به درخواست نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان مبنی بر مساعدت و تسهیل شرایط سرمایه گذاری شرکت‌های عمانی و تبادلات تجاری دو جانبه، تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای حمایت از سرمایه گذاران عمانی و کمک به آنها و رفع موانع حضورشان در بازار استان اعلام می‌کنیم.