تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3776190
شناسه : 3776190
تاریخ :
برتری ایران بر امارات در نیمه اول/هدیه حریف به تیم ضعیف قلعه‌نویی اقتصاد ایران: نیمه اول دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات در شرایطی با برتری ملی پوشان کشورمان به پایان رسید که شاگردان امیر قلعه نویی در این دیدار نمایشی ضعیف و دور از انتظار به نمایش گذاشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران امروز سه شنبه ۲۰ شهریور از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زائد شهر العین در دور دوم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با قضاوت «کیم جونگ یئوک» از کره جنوبی رو در روی هم قرار گرفتند که نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی قایدی (۳+۴۵) برای ایران گل زد.

ترکیب امارات:

خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس، عبدالله حمد، یحیی نادر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی، یحیی الغسانی و کایو کاندو

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش (۳۸ - کارت زرد) و مهدی طارمی

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۶ موقعیت خوبی برای مهدی طارمی شکل گرفت تا بتواند به توپ ضربه وارد کند اما با تعللی که انجام داد اولین فرصت مهم بازی برای ایران از دست رفت.

طارمی فرصت گلزنی را از دست داد

در دقیقه ۸ بار دیگر طارمی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و این بار با دروازه بان امارات تک به تک شد اما خالد عیسی به خوبی توانست ضربه طارمی را مهار کند تا باز هم مهاجم تیم ملی از گلزنی ناکام بماند.

بازی از دقیقه ۱۰ تا ۲۰ بیشتر در میانه‌های زمین در جریان بود و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد. مهدی قایدی با سرعت و تکنیک خوب خود بارها مدافعان امارات را در سمت چپ خط دفاعی آزار داد.

در دقیقه ۲۹ ضربه آزاد برای تیم ملی امارات شکل گرفت که بازیکن این تیم توپ را به محوطه جریمه ایران ارسال کرد اما «کایو» نتوانست خود را به توپ برساند و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

برتری ایران بر امارات در نیمه اول/هدیه حریف به تیم ضعیف قلعه‌نویی

گل آفساید برای ایران

در دقیقه ۳۰ بازیکنان ایران روی یک حرکت تیمی از سمت راست به سمت دروازه امارات حمله ور شدند و در ادامه توپ توسط جهانبخش به نورافکن سپرده شد و او اقدام به شوت زنی کرد که توپ او را مدافعان امارات به صورت ناقص دفع کردند و مجدداً ایران توسط طارمی به توپ رسید و او مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن هم توانست دروازه امارات را باز کند اما گل توسط داور آفساید اعلام شد و پس از بازبینی صحنه توسط سیستم داور ویدئویی VAR تصمیم داور پذیرفته شد تا گل ایران مورد قبول واقع نشود.

در دقیقه ۳۵ علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران به دلیل خطا روی عبدالله حمد از داور بازی کارت زرد دریافت کرد در حالی که بازیکنان امارات معتقد بودند به دلیل خطای خشن داور باید با کارت قرمز جهانبخش را از زمین اخراج می‌کرد.

در اواخر نیمه اول و پس از برخورد مهدی قایدی با بازیکن امارات، وینگر تیم ملی دچار مصدومیت شد اما با کمک کادر پزشکی توانست به بازی ادامه دهد.

در وقت های اضافه روی اشتباه خالد ابراهیم، مهدی قایدی در محوطه جریمه امارات صاحب توپ شد و توانست به زیبایی با پای راست به توپ ضربه وارد کند و خالد عیسی نتوانست واکنشی از خود نشان دهد و توپ وارد دروازه امارات شد تا ایران با برتری به رختکن برود.