تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3776186
شناسه : 3776186
تاریخ :
شویگو: مقدمات امضای معاهده دوجانبه با تهران به زودی تکمیل می‌شود اقتصاد ایران: دبیر شورای امنیت روسیه امروز در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تأکید کرد: آماده‌سازی‌ها برای امضای معاهده دوجانبه با تهران به زودی تکمیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد که دبیر شورای امنیت روسیه از آمادگی‌های مقدماتی کشورش برای امضای توافق با ایران خبر داده است.

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: روسیه تقریباً مراحل لازم برای امضای یک معاهده دوجانبه جدید با ایران را به زودی تکمیل می‌کند.

دبیر شورای امنیت روسیه در این خصوص ادامه داد: ما منتظر انعقاد قریب الوقوع یک معاهده کلیدی بین دولتی هستیم. ما در حال تکمیل رویه‌های داخلی لازم به منظور تهیه اسنادی برای امضای رؤسای جمهور (دو کشور) هستیم.

«سرگئی شویگو» این سخنان را در دیدار «علی اکبر احمدیان»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه نشست بریکس در کشورش بیان کرد.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود: روسیه و ایران به زودی آماده سازی توافقنامه جامع همکاری فیمابین را تکمیل خواهند کرد. تنها جزئیات فنی آن باقی مانده است.