تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3776155
شناسه : 3776155
تاریخ :
لقب جنجالی و تازه حسن روحانی به صداوسیما! اقتصاد ایران: حسن روحانی گفت: قبلاً می‌گفتم صداوسیما ملی نیست، میلی است، الان صداوسیما باندی و گروهکی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هم‌میهن: حسن روحانی گفت: قبلاً می‌گفتم صداوسیما ملی نیست، میلی است، الان صداوسیما باندی و گروهکی شده است. یک گروه صداوسیما را گرفته، هرچه دلشان بخواهد را پیش می‌برند و تهمت و افترا می‌زنند. آنچنان پشتشان گرم است که هیچ دادگاهی نمی‌تواند کاری کند و هیچ شکایتی به جایی نمی‌رسد.

او با بیان اینکه باید عوامل نارضایتی مردم از مداخلات بیهوده در امور زندگی‌شان شناسایی و اصلاح شوند، گفت: فضای مجازی را بی‌خود و نادرست روی مردم بستند و هر ماه مردم کلی پول باید بابت فیلترشکن بدهند. آیا این شایسته ملت ایران با این هوش و استعداد است؟ می‌گویند فیلتر نباشد، سوءاستفاده می‌شود. بارها در سخنرانی‌ها می‌گفتم مثل اینست که اگر در اتوبانی که سرعت ماشین‌ها زیاد است، تصادف زنجیره‌ای شود، اتوبان را ببندیم. اگر درست نیست که اتوبان را به خاطر تخلف یک راننده ببندیم، فضای مجازی را هم به سبب سوءاستفاده برخی نمی‌شود بست. مگر بستن مانع سوءاستفاده شد؟ مگر گسترش استفاده از فیلترشکن و رفع قبح از آن، تخلفات و سوءاستفاده‌ها را بیشتر نکرد؟ دیوارکشی را بهتر یاد گرفتیم. فقط با دنیا دیوارکشی نمی‌کنیم، در داخل هم دیوارکشی می‌کنیم.

روحانی افزود: اگر بی‌حرمتی به ناموس مردم در خیابان‌ها، مردم را خشمگین کرده است، باید در جبران آن کوشید و فضای کرامت و احترام به حقوق شهروندی و اخلاق عمومی را بازسازی کرد. اگر روش برخورد مأمورین مالیاتی و عدم توجیه مالیات‌های کمرشکن، فعالان اقتصادی را آزرده است، باید روش اصلاح را با مشورت خود آن‌ها پیدا کرد. اگر فعالان رسانه‌ای و فرهنگی از سوءاستفاده از عنوان نظارت برای انحصارطلبی و مداخلات بی‌مورد به ستوه آمده‌اند، باید با مشورت خود آن‌ها، راه تقویت نظارت رسانه‌ها و وحدت ملی را پیدا کرد. اگر تک‌صدایی و بی‌اخلاقی در صداوسیما، مردم را به سوی رسانه‌های بیگانه سوق داده، باید به سوی مردم بازگشت و رسانه ملی را بار دیگر رسانه مردم کرد.

 

پ