تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776137
شناسه : 3776137
تاریخ :
بسیج و سپاه در خدمت به مردم کارنامه پرافتخاری دارد اقتصاد ایران: مشهد- سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج و سپاه در خدمت به مردم در دولت‌های مختلف کارنامه پرافتخاری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی محمد نایینی در جمع تعدادی از مسؤولان سپاه در مشهد، اظهار کرد: امروز در کشور برای خدمت به مردم، همدلی و وحدت بین همه ارکان نظام وجود دارد و سپاه پس از دوران دفاع مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای خدمت لحظه‌ای از پای ننشسته و با همه دولت‌ها برای رفع گرفتاری‌ها آستین بالا زده است به طوری که شهید جمهور نهاد مقدس سپاه را صادق ترین نهاد در همکاری با دولت برای کمک و خدمت به مردم عنوان کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه در خدمت به مردم در دولت‌های مختلف کارنامه پرافتخاری دارد، گفت: همیشه دشمن تلاش می‌کند تا تصویری غیر واقعی از سپاه و بسیج به افکار عمومی ارائه دهد.

وی به استراتژی اندیشکده های غربی در مقابل نظام اسلامی که معتقد است «مهم‌ترین مؤلفه قدرت ملی، مدیریت افکار عمومی است» اشاره کرد و گفت: تمام مراکز اندیشه ورز آمریکایی و اسرائیلی انقلاب اسلامی ایران را برای خود تهدید برمی شمارند.

نایینی با بیان اینکه اندیشه ورزان غربی در خصوص مساله تهدیدآمیز بودن این انقلاب ۴ دیدگاه دارند گفت: دیدگاهی تهدید ایران را ذاتی می‌داند، دیدگاه دیگر ریشه تهدید را در رفتارهای جمهوری اسلامی دانسته و در تلاش است تا با اعمال تحریم‌های بیشتر، فشار اقتصادی، فعال کردن دیپلماسی و تهدیدات نظامی با آن مقابله کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: دیدگاه سوم می‌گوید ریشه تهدید در الگوی حکمرانی بر اساس ولایت فقیه است. لذا مساله ولی فقیه را مورد هدف قرار داده و برای همین است که همواره در شبکه‌های اجتماعی برای تضعیف این جایگاه تلاش می‌نمایند.

وی خاطر نشان کرد: گروه دیگر معتقدند ریشه تهدید انقلاب اسلامی، سپاه است. آنان وجود عنصر سپاه را مورد تهدید در منافع خود می دانسته و تلاش دارند تا با تصویرسازی و تحریف واقعیت‌ها تا ذهنیت و باور مردم را درباره سپاه تغییر دهند.

نایینی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «مردم با تصویر سر و کار دارند نه با واقعیت‌ها.»، گفت: ۲۴ سال پیش اندیشکده ای مطرح در آمریکا در مقاله‌ای نوشته است که جنگ آینده جنگ روایت‌ها است. در جنگ آینده برنده کسی نیست که موشک برد بلند، تجهیزات و امکانات نظامی داشته باشد بلکه برنده جنگ کسی است که باورپذیرترین روایت اول هر جنگ را به دست بیاورد. یعنی بتواند بر باورها و افکار عمومی تسلط یافته و ذهن‌ها را طبق آنچه که می‌خواهد هدایت کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در ماجرای شهید اسماعیل هنیه سپاه پاسداران با هوشیاری کامل توانست با اطلاع رسانی و آگاهی صحیح افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی روایتی درست و منطبق با واقعیت بیان کند. لذا دشمن در این ترور نتوانست پس از آن علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت عکس العملی نشان داده و طرح‌های دشمن با شکست مواجه شد.

وی گفت: تأخیر در بیان روایت باعث می‌شود تا دشمن روایت اول را بازگو کرده و تصویر دلخواه خود را در افکار عمومی نقش ببندد و امروز مشکل ما در روایت، صداقت نیست بلکه مهارت در بیان روایت است.

نایینی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های انقلابی گفت: روایت‌های ما به عنوان جریان انقلاب باید قطعاً از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سپاه و جبهه مقاومت جذاب، مستند، به موقع، باورپذیر، صادقانه، قابل فهم بوده و تناقض نداشته باشد. اگر تناقض داشته باشد مرجعیت خبری از دست می‌رود.