تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776082
شناسه : 3776082
تاریخ :
حوادث خراسان جنوبی / دستگیری سارقان احشام و خودرو اقتصاد ایران: بیرجند-حوزه انتظامی خراسان جنوبی امروز حاوی اخباری از شجاعت و دلاوری مأموران پلیس استان در برخورد با سارقان و برهم زنندگان امنیت مردم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حوزه انتظامی خراسان جنوبی امروز حاوی اخباری از شجاعت و دلاوری مأموران پلیس استان در برخورد با سارقان و برهم زنندگان امنیت مردم بود.

سرهنگ رفعتی نژاد، جانشین انتظامی قاین ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع سرقت منزل در سطح شهرستان قاین، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دستگیری سارقان منزل در قاین

رفعتی نژاد گفت: مأموران انتظامی شهرستان قائنات با انجام رصد اطلاعاتی و تحقیقات میدانی ۳ نفر سارق حرفه‌ای را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان قائنات افزود: در بازجویی انجام شده از متهم، به یک فقره سرقت وسایل منزل اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ رفعتی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

جانشین انتظامی شهرستان قاین همچنین از صحت عمل مأموران انتظامی در بازگرداندن کیف دستی حاوی مدارک و تعدادی کارت عابر بانک به صاحبش خبر داد.

رفعتی نژاد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سطح شهر قاین، یک کیف دستی حاوی مدارک و تعدادی کارت عابر بانک را کشف کردند.

برگرداندن کیف مدارک گمشده به صاحبش توسط مأمور پلیس

وی با بیان اینکه این مأموران وظیفه‌شناس، رسم امانتداری را به جا آورده و پس از هماهنگی‌های لازم و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته صاحب کیف را شناسایی و او را به مقر انتظامی دعوت کردند، افزود: با حضور این فرد در کلانتری اموال پیدا شده به صورت کامل به صاحبش تحویل داده شد و خرسندی این شهروند را به همراه داشت.

جانشین انتظامی شهرستان قائنات در پایان با اشاره به اینکه خرسندی و ابراز رضایت این فرد سبب ارتقا روحیه و انگیزه خدمت‌رسانی کارکنان پلیس می‌شود، تصریح کرد: صداقت و امانتداری پلیس در تراز انقلاب اسلامی ره‌آورد یک سازمان متعهد، خدمتگزار و امین مردم است.

دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای سابقه دار

همچنین سرهنگ علی علمدار جانشین انتظامی سرایان نیز در خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اظهار کرد: با اعلام یک فقره سرقت احشام در سطح شهرستان سرایان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین انتظامی سرایان بیان کرد: در بازجویی انجام شده از متهمان دستگیر شده به یک فقره سرقت احشام اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علمدار در پایان با اشاره به شناسایی مالباختگان و استرداد اموالشان، تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی سرقت‌ها، غفلت مالباختگان است که می‌طلبد شهروندان عزیز ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در بحث پیشگیری از سرقت نسبت به نصب دوربین‌های مداربسته و استفاده از نگهبان مورد اعتماد با ایمن سازی منازل، اماکن و وسایل نقلیه خود، اهتمام ویژه ای داشته و خدمت گزاران خود را در مجموعه پلیس یاری نمایند.

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در نهبندان

همچنین حسین عرب فرمانده انتظامی نهبندان صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو در سطح شهر نهبندان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ نهبندان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: سارق دستگیر شده ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شده اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به یک فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ عرب با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد؛ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.