تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776081
شناسه : 3776081
تاریخ :
ساخت کارخانه شن و ماسه در منطقه گردشگری«تنگه کافرین»بدره منتفی شد اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ساخت کارخانه شن و ماسه در منطقه گردشگری«تنگه کافرین»بدره منتفی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد شریفی عصر سه شنبه به همراه مدیرکل بنیاد مسکن شهرستان ایلام از طرح‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان بدره و بخش سیوان روستای طولاب بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در جریان بازدید از تنگه کافرین با توجه به درخواست بنیاد مسکن برای کارخانه شن و ماسه و مطالبه مردم و جلوگیری از لطمه به حوزه گردشگری منطقه به اتفاق مدیر کل بنیاد مسکن از محل مورد نظر بازدید که خوشبختانه اجرای طرح مذکور کن لم یکن تلقی شد.

شریفی در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری شهرستان بدره بر حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تأکید کرد و گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، باید تا حد امکان از سرمایه‌گذار خصوصی حمایت شود، پیگیری خواسته‌ها و نیازهای این سرمایه‌گذاران را نیز در دستور کار قرار داد.

وی گفت: شهرستان بدره با داشتن مناطق بکرطبیعی، مردم مهمان‌پذیر و آثار تاریخی فرهنگی، می‌تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرهای استان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به بیان نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود: باید با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی واستانی زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری به‌ویژه در منطقه گردشگری سد سیمره فراهم آوریم.

شریفی از نزدیک مسائل و مشکلات پروژه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان بدره و بخش سیوان را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: هدف از تقویت این طرح‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.