تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776066
شناسه : 3776066
تاریخ :
بیش از هزار میلیارد تومان از درآمدهای عمومی خراسان جنوبی محقق شد اقتصاد ایران: بیرجند- نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از تحقق بیش از هزار میلیارد تومان از درآمدهای عمومی استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان عصر سه شنبه در ستاد درآمد و تجهیز منابع استان اظهار کرد: طی سه سال گذشته توانستیم با اقناع مرکز با توجه به داده‌ها و واقعیت‌های اقتصادی استان روند تعهدات درآمدی استان را عادلانه کنیم و سیر نزولی داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ سهم استان از تأمین کل درآمدهای کشور ۰.۳۴ درصد در سال گذشته ۰.۲۹ درصد و در سال جاری به ۰.۲۸ درصد رسیده است.

به گفته ذاکریان امسال خراسان‌جنوبی به لحاظ تأمین درآمدهای کشور استان سی‌ام کشور است.

وی با بیان اینکه سال گذشته استان توانست به مازاد درآمد برسد، عنوان کرد: برای سال جاری تعهد درآمدی استان سه همت است که ۹۴ درصد این رقم مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان از تعهد درآمدی استان محقق شده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ تعهد درآمدی استان از محل مولد سازی ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که با توجه به واقعیت‌های استان و اقناع مرکز در این زمینه توانستیم این رقم را در سال جاری به ۱۶ میلیارد تومان کاهش دهیم و استان سی و یکم در کشور هستیم.