تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776057
شناسه : 3776057
تاریخ :
رشد ۱۹۲ درصدی ایجاد فرصت های شغلی در بخش تعاون اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی توسط بخش تعاون استان ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر سه شنبه در دومین جلسه شورای توسعه تعاون استان گفت: ۱۳ پروژه در هفته تعاون با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد و تعدادی از پروژه‌های این بخش در هفته دولت افتتاح شد.

به گفته وی در گذشته جلسه‌ای در راستای زمینه سازی اجرای سند توسعه بخش تعاون در استان برگزار شد که این جلسات تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در قرآن بر اهمیت موضوع تعاون و همکاری در انجام کارها تاکید شده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر در خیلی از موارد در بخش تعاون موفق نبوده‌ایم و در مواردی هم سیاسی کاری در بخش تعاون سبب اتفاقاتی شده‌ایم.

به گفته وی تشکیل شورای توسعه تعاون ابلاغ شده و تکلیفی برای دستگاه‌های مربوط در راستای عمل به سند توسعه بخش تعاون در آن مشخص شده است.

وی افزود: در جلسه بعد شورای تعاون استان دستگاه‌های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان باید برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه کنند و فعالان بخش تعاون استان هم مشکلات خود را برای پیگیری به ما گزارش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات سایت صنوف آلاینده بیرجند، گفت: یک‌شنبه آینده تجلیل از ۱۰ تعاونی‌های برتر با حضور استاندار انجام خواهد شد.

جعفری همچنین از رشد ۱۹۲ درصدی ایجاد فرصت شغلی توسط بخش تعاون خراسان جنوبی خبر داد.

مدیر کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان هم در این جلسه گفت: در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور از تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند به عنوان تعاونی برتر کشور تقدیر شد.

غلامرضا اشرفی خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیون دلار توسط تعاونی‌های استان دریک سال گذشته صادرات داشته‌ایم.

به گفته وی علاوه بر ۹۸ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به حوزه تعاون استان، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هم از منابع ملی به تعاونی‌های مورد نظر پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۳۸ تعاونی از سال گذشته در حوزه‌های مختلف در خراسان جنوبی راه اندازی شده و هزار ۸۶۱ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان در یک سال گذشته ایجاد شده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه آینده از ۱۰ تعاونی برتر استان با حضور استاندار تجلیل خواهد شد.