تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3776056
شناسه : 3776056
تاریخ :
«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود اقتصاد ایران: خرم‌آباد - با بازسازی مدرسه روستای «بادیه» به همت نوسازی مدارس لرستان، دانش‌آموزان این روستا به استقبال ماه مهر خواهند رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: برای رفتن تا جایی این‌قدر دور کمی تردید داری و اینکه آیا ارزشش را دارد برای تهیه یک گزارش این‌قدر دور از شهر بروی. بعدها پس از حضور در میان کودکان روستای «بادیه» متوجه می‌شوی اینجا آن‌قدر هم دور نیست که تو می‌اندیشیدی. اینجا جایی همین نزدیکی است، کنار من و تو که بی‌دغدغه روزگار را می‌گذرانیم و شاید نمی‌دانیم همین نزدیکی کودکان برای رسیدن به آرزوهای دورشان چقدر معصوم‌اند و چقدر مصمم.

تلاش مدرسه‌سازان برای شادی دانش‌آموزان

نهضت مدرسه‌سازی یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب است، در قبل از انقلاب نمی‌توانستیم روستایی را بیابیم که در آن کلاس درس باشد و معلم «آب و بابا» را هجی کند. اما امروز با وجود همه کاستی‌ها اینجا در همین نزدیکی روستاها و مناطق محرومی وجود دارد که دانش‌آموزانش شب‌ها خواب معلم شدن می‌بینند و خود را روزی معلم کلاس دیگری می‌پندارند.

«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود

برای رفتن به روستای «بادیه ده پیر» بخش مرکزی خرم‌آباد و دبستان شهید «مرادعلی اسکینی» که بتوانیم دستاوردهای نهضت مدرسه‌سازی را ببینیم راهی جاده شدیم، وقتی که رسیدیم کودکان و دانش آموزان روستا منتظرمان بودند، خبری از خیلی امکانات رفاهی دیگر در روستا نبود؛ ولی تلاش مدرسه‌سازان برای شادکردن دل‌های کودکان این دیار وصف‌ناشدنی است.

امروز سه‌شنبه اصحاب رسانه و خبرنگاران خرم‌آبادی از دو مدرسه بازسازی و نوسازی شده در محله قدیمی «پشت بازار» شهر خرم‌آباد و روستای «بادیه» خرم‌آباد بازدید کردند.

«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود

ساخت ۱۰۰ مدرسه در نقاط محروم

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در حاشیه این بازدید در سخنانی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اداره کل نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش این بوده با حداقل هزینه، بیشترین خدمت را به دانش‌آموزان داشته باشد، اظهار داشت: تلاش ما این است که محیطی بانشاط و خوشایند که موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای تحصیل شود را فراهم کنیم.

«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس لرستان در روستاهایی که قبلاً به‌جای مدرسه کانکس وجود داشته، در حال مدرسه‌سازی است، عنوان کرد: این طرح در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و همچنین امسال نزدیک به ۲۰۰ مدرسه در استان در دستور کار قرار گرفته که ۱۰۰ مورد از آنها تکمیل شده است، افزود: ۱۰۰ مدرسه باقی‌مانده نیز تا پایان سال‌تحویل داده می‌شوند.

بهاروند، تأکید کرد: اجرای این گونه طرحی برای ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته تا کنون در استان لرستان بی‌سابقه بوده است.

«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود

ایجاد فضایی بانشاط و ایمن برای دانش‌آموزان

وی با بیان اینکه هدف نوسازی مدارس، ایجاد عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان است افزود: تلاش ما این است که در دورترین نقاط استان آسایش، انگیزه و امید را در میان دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تأکید بر اینکه تلاش ما این است که استحکام و ایمنی مدارس مناطق محروم و دورافتاده با داخل شهرها هیچ تفاوتی نداشته باشد، عنوان کرد: در این راستا ایجاد فضاهای آموزشی بانشاط، مستحکم، ایمن و دارای زیبایی‌های بصری در دستور کار ما قرار دارد.

«بادیه» به استقبال ماه مهر می‌رود

بهاروند، بیان داشت: لرستان در بحث احداث مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم به‌جای کانکس دومین استان کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه روستای «بادیه» نیز تعمیر شده چرا که قبلاً مدرسه‌ای فرسوده بوده است، گفت: احداث چمن مصنوعی، زیرساخت‌های ورزشی و… نیز در مدارس روستایی استان در دستور کار است.