تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3776034
شناسه : 3776034
تاریخ :
اسطوره پرسپولیس: شانه‌های ناهید کیانی را بوسیدم اقتصاد ایران: علی پروین که سال‌ها از سوی هواداران پرسپولیس لقب سلطان فوتبال را به خود دارد گفت وگویی را انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 همشهری: همواره صحبت کردن با علی آقای پروین اسطوره فوتبال کشورمان لذتبخش است و او همیشه حرف‌هایی می‌زند که به دل مردم و اهالی فوتبال می‌چسبد.

علی پروین در ابتدا با اشاره به شرایط پرسپولیس در ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: تا وقتی بازی‌ها را ندیده بودیم نمی‌توانستیم تشخیص دهیم که تیم گاریدو خوب است. این بازی سوم پرسپولیس را شما هم دیدی دیگر. اگر همین طور بازی کنند یا حتی ۱۰درصد هم کمتر بازی کنند قهرمان می‌شوند. یعنی اینقدر قشنگ بازی کرده بودند که من ۲-۳ سالی بود همچین فوتبالی از این بچه‌ها ندیده بودم.

این پیکشسوت باسابقه تیم پرسپولیس درخصوص جذب سعید مهری و لوکاس ژوائوا گفت: مهری آمد؟ چه بهتر. مهاجم هم که گرفتند. الان تیم تکمیل، تکمیل است. ان شاءالله با بردش عشق می‌کنیم. باخت هم که ندارد با مساوی‌اش هم غصه می‌خوریم.

پروین با اشاره به مشکلات فوتبال باشگاهی در ایران گفت: من دیشب هم برنامه میثاقی (فوتبال برتر) را دیدم. همین که آقایان اولیایی، فتحی و خطیر مهمانشان بودند. این سه نفر حرف‌های قشنگی می‌زدند. همش از زیرساخت‌ها صحبت می‌کردند. الان این هلدینگ خلیج فارس که آمده این تیم (استقلال) را گرفته چی کار برای این تیم کرده است!؟ اینطور که این آقایان (اولیایی، فتحی و خطیر) حرف می‌زدند معلوم بود هیچ کاری تا حالا نکرده‌اند! هم خطیر، هم اولیایی و هم فتحی دیگر خودشان در این باشگاه بودند. الان چی کار کردند برای تیم!؟ فقط آمده‌اند حاشیه درست کردن دیگر.

پروین در خصوص اسپانسر باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: البته اسپانسر پرسپولیس خیلی است. حالا البته اوایلش است و وسط کار ممکن است دوباره این ها هم پول ندهند.

اسطوره باشگاه پرسپولیس با اشاره به حضورش در مراسم جشن به مناسبت برد تاریخی ۶ بر دو مقابل استقلال هر ساله برگزار می‌شود گفت: هر ساله این مراسم را می‌گیرند و ما هم هر سال می‌رویم.

او در خصوص حواشی ایجاد شده بعد از دیدارش با ناهید کیانی هم گفت:‌ در مورد موضوع دیدارم با خانم ناهید کیانی مدال آور المپیکی کشورمان در این مراسم باید بگویم؛ من نشسته بودم و یک طرفم آقای درویش بود و یک طرف دیگرم هم آقای خوردبین. یک خانمی آمد سلام و علیک کرد. وقتی سلام علیک کرد ما هم یک سلام علیک معمولی کردیم. فکر کردیم از مردم عادی است و عادی سلام و علیک کردیم و رفت. وقتی این خانم رفت روی صندلی خود نشست محمود خوردبین به من گفت فهمیدی این خانم کی بود؟ گفتم نه! گفت این فلانی (خانم ناهید کیانی نایب قهرمان المپیک در رشته تکوندا است) گفتم راست می‌گی؟ من الان پیش او می‌روم. رفتم و شانه او را بوسیدم.

به خاطر این رفتم که من خودم سه دوره المپیک رفتم. این خانمی (ناهید کیانی) که الان مدال گرفته یا این کشتی‌گیران عزیزان ما که اینجوری برای مملکت‌مان قهرمانی می‌آورند می‌دانید چقدر زحمت می کشند!؟ حداقل ۶ ماه در اردو زحمت می کشند.

من رفتم شانه ایشان(خانم ناهید کیانی) را بوسیدم و تبریک گفتم. گفتم من می‌دانم شما چه زحماتی کشیدی تا به این مدال برسی. واقعا مبارکت باشه. من جای دولت مان بودم به هر کدام از این مدال‌آوران یک آپارتمان پای پله هواپیما می‌دادم.

‌ من خودم این‌ زحمات را کشیده‌ام. زمان ما وقتی می‌خواستیم به المپیک مونیخ برویم آقای خوردبین هم با ما بود. ما ۴ ماه در اردو بودیم. فقط آخر هفته‌ها می‌آمدیم. این آقایان که الان مدال المپیک گرفتند مخصوصا آقای حسن یزدانی واقعا پهلوان پهلوانان است. با کتف خراب ۶ ماه زحمت کشیده تا رسیده به این مدال. فکر می‌کنید مدال المپیک کم چیزی است!؟ خیلی مهم است. ۱۰ تا جام جهانی است. ۱۰ تا مدال جهانی در رشته کشتی است.

آنهایی هم که مدال نگرفتند این ۴ ماه را در اردو زحمت کشیدند. جان کندند. از صبح تا شب عرق ریختند تا برای المپیک آماده شوند و این مدال را گرفتند. حالا مردم آمدند می‌گویند علی پروین فلان... ما چی کار کردیم!؟ کار بدی کردیم رفتیم به خانم ناهید کیانی تبریک گفتیم!؟

پروین ‌با گفتن اینکه ناهید کیانی جای دختر و حتی نوه او است تصریح کرد: من اصلا به آن مسائل کاری ندارم. من به زحمات این خانم‌ها و آقایان برای حضور در مسابقات بزرگ المپیک کار دارم. به خصوص کشتی گیران عزیز ما که ما واقعا پای تلویزیون عشق می‌کردیم و می‌دیدیم. مخصوص آقای حسن یزدانی. دمش گرم‌ با کتف خرابش. واقعا پهلوان است. البته همه‌شان از کشتی‌گیران، مربیان و کادرفنی همگی زحمت کشیدند، دستشان درد نکند.

الان شما ببینید ما رفتیم سالن کشتی را در محل خانه کشتی دیدیم. حضرت عباسی چرا فدراسیون فوتبال ما نباید چنین شرایط و امکاناتی را داشته باشد؟ واقعا چرا؟ ماشاءالله به این آقای دبیر. ماشاءالله. همه فدراسیون ها باید مثل فدراسیون کشتی چنین مجموعه‌ای درست کنند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه در دوره قبلی حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال کلنگ ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال با حضور اینفانتینو و شیخ‌سلمان در کنار کمپ تیم ملی زده شد اما هیچ گاه ساخته نشد گفت: خیلی جاها کلنگ زدند ول کردند و رفتند.

علی پروین که با حرارات خاصی از مدال‌آوران المپیکی صحبت می‌کرد دوباره حرف‌هایش را اینگونه ادامه و تاکید کرد: ۶ ماه این مدال‌آوران المپیک شبانه روز زحمت کشیدند. در مورد بانوان کسی توقعی ندارد اما به یکباره خانم کیانی می‌آید و مدال المپیک می‌گیرد. آنهم نقره المپیک. خیلی شاهکار است. دمش گرم حضرت عباسی. ما که افتخار می‌کنیم. هر کی برای این مملکت مدال بیاورد به او افتخار می‌کنیم.

شما می‌دانید کشتی‌گیران اگر یک مقدار غذای خارج از برنامه بخورند اضافه وزن می‌گیرند و باید بروند وزن کم کنند. یعنی اینقدر زحمت می کشند تا مدال بگیرند. دم آقای کاوه و رنگرز گرم. همه اعضای کادرفنی زحمت کشیدند و از همگی آنها تشکر می‌کنم. مخصوصا آقای دبیر که این تشکیلات را در خانه کشتی درست کرده است. ضمن اینکه از مدال آوران پارالمپیک هم جا دارد تشکر کنم. خیلی زحمت کشیدند و دل مردم را شاد کردند.

پروین با اشاره به شرایط تیم ملی در آستانه بازی با امارات گفت: تیم ملی هم ان شاءالله امروز می‌برد و همه این حرف و سخن‌ها به امید خدا تمام می شود.